صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اعلام کرد: علیرغم پیگیری‌های متعدد بعد از یک‌سال و نیم همچنان وب‌سرویس توانیر در اختیار این صندوق قرار نگرفته است.

پس از وقوع هر حادثه‌ای طبق قانون باید استانداری‌ها اطلاعات خانه‌های مسکونی آسیب دیده را ظرف مدت یک هفته در سامانه صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان ثبت کنند تا صندوق پس از فرستادن ارزیابان خود و تعیین خسارت، خسارت‌ها را پرداخت کنند اما به سبب سرعت پایین این روند صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان سامانه‌ای طراحی کرده تا خود مردم هم بتوانند خسارت منازل مسکونی خود را پس از وقوع حوادث، در سامانه صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان ثبت کنند راه اندازی این صندوق نیازمند داشتن اطلاعات مشترکین قبوض برق از سوی توانیر است باشگاه خبرنگاران جوان هم برای پیگیری از آخرین جزئیات راه اندازی این سامانه و ارسال اطلاعات مورد نیاز از توانیر به سراغ صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان رفت و در این رابطه مجموعه روابط این صندوق اعلام کرد:

درخصوص دریافت اطلاعات مشترکین برق خانگی پیگیری‌های متعددی صورت گرفته است. در تاریخ ۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیک مقرر کرد که فیلد‌های اطلاعاتی موردنیاز صندوق نظیر شناسه قبض، وضعیت انشعاب، آدرس و کدپستی مشترکین در قالب وب‌سرویس در اختیار صندوق قرار گیرد. 

شرکت توانیر یکبار به‌صورت آفلاین اطلاعات مشترکین را در قالب یک CD به صندوق ارائه داد. باتوجه به اینکه ارتباط این شناسه‌ها با مالک و آدرس مشخص نیست، مشکل صندوق حل نشده. علیرغم پیگیری‌های متعدد صندوق بعد از یک‌سال و نیم همچنان وب‌سرویس در اختیار صندوق قرار نگرفته است.

البته اواخر تیرماه ۱۴۰۳ شرکت توانیر اعلام کرد که سرویس دریافت شناسه قبض‌های صادره را آماده کرده‌اند، اما همچنان تحویل صندوق داده نشده است، لذا مشخص نیست که پس از تحویل کارآیی لازم را داشته باشد یا خیر. درخصوص سایر سرویس‌ها نیز ابتدا می‌بایست منتظر سرویس توانیر باشیم.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار