رسانه‌های ترکیه اعلام کردند حدود هزار پناهجوی سوری با برقراری امنیت در شهرهای محل سکونتشان به سوریه بازگشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ رسانه های ترکیه تعدا پناهجویان سوری را که به انتخاب خودشان تصمیم به بازگشت گرفتند را حدود هزار نفر اعلام کرد. این افراد به دلیل تشدید درگیریهای مسلحانه در شهرهایشان و از ترس جنایات تروریستهای داعش به ترکیه فرار کرده بودند؛ اما با برقراری آرامش و امنیت در شهرهای محل زندگی‌شان داوطلبانه خواستار بازگشت به سوریه شدند.

اغلب پناهجویان یاد شده اهل شهر "تل ابیض" سوریه بودند و پس از آنکه در حملات هوایی ائتلاف ضدداعش به تصرف مبارزان کرد درآمد، امکان بازگشت به منازل خود را بازیافتند. 
هزار سوری یاد شده پس از کسب مجوز از مقامات ترکیه، از مرز "آکچاکال" واقع در استان "سانلیورفا" در جنوب ترکیه به کشورشان بازگشتند. 
گزارشگر خبرگزاری آناتولی که در منطقه حضور دارد گفت شمار اتباع سوری که در آن سوی مرز هستند و قصد ورود به ترکیه را دارند اندک است. 

بر اساس آمار کمسیاریای عالی آوارگان سازمان ملل، ترکیه که با سوریه 900 کیلومتر مرز مشترک دارد، به بیش از یک میلیون و 700 هزار آواره سوری پناه داده است. این در حالی است که ورود اتباع سوری به ترکیه به علت ادامه درگیری ها در این کشور ادامه دارد. 
در دو هفته گذشته، بیش از 20 هزار آواره سوری که از درگیری‌ها در شهر تل ابیض در سوریه فرار کرده اند، وارد ترکیه شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار