مدیر سیاست امنیت ملی در بنیاد هریتیج دولت "اوباما" را به طفره رفتن از مسئولیت مبارزه با داعش متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسپوتنیک؛ "استیون بوچی،" مدیر سیاست امنیت ملی در بنیاد هریتیج اعلام کرد مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند مقابله با تروریستهای داعش را یک موضوع داخلی در عراق جلوه دهند و نیروهای امنیتی این کشور را مسئول مبارزه با گروه‌های افراطی معرفی کنند. هدف آنها از این کار خودداری از اعزام نیروهای نظامی بیشتر به عراق است.

"بوچی" در این باره گفت: مقامات کاخ سفید و "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا به خوبی از تهدید جهانی داعش آگاهی دارند؛ اما تلاش می‌کنند از زیر بار مسئولیت مبارزه با آن شانه خالی کنند و مقابله با داعش را بر عهده نیروهای امنیتی عراق بگذارند. آنها قصد دارند از اعزام نیروهای نظامی بیشتر به عراق جلوگیری کنند زیرا این کار خلاف وعده "باراک اوباما" خواهد بود و علاوه بر آن مبلغ قابل توجهی از  بودجه نظامی آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد.

وی در ادامه افزود: مقامات آمریکایی 450 مستشار را برای آموزش نیروهای عراقی به این کشور فرستاده‌اند، نیروهای ائتلاف آمریکایی نیز حملات پراکنده‌ای علیه مواضع تروریستها انجام می‌دهند؛ اما به عقیده من این اقدامات برای نابودی گروه خشن و خطرناکی مانند داعش کافی نیست. داعش فقط مشکل عراق یا سوریه نیست. این گروه تهدیدی برای همه کشورهای جهان به حساب می‌آید. سیاست نظامی "اوباما" در عراق به بهره بردن از نیروی هوایی محدود شده است.

"اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته به نمایندگان کنگره گفت ارتش این کشور برنامه‌ای برای تجهیز نظامی نیروهای عراقی در دستور کار ندارد. کمکهای واشینگتن به بغداد در این حوزه سه برابر کمتر از گذشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار