کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد در نیمه اول سال جاری میلادی بیش از 135 هزار نفر از راه دریا وارد اروپا شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  رویترز؛ "برایان هنزفور،" سخنگوی کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل، اعلام کرد تعداد افرادیکه در کشورهای خود با مشکلات جدی معیشتی مواجه هستند در حال افزایش است. این افراد از جان خود می‌گذرند تا با عبور از گذرگاه‌های خطرناک، خود را به مناطق بهتری از جهان برسانند. پیش‌بینی می‌شود تعداد پناهجویانی که از راه دریا خود را به اروپا می‌رسانند در آینده بیشتر شود.

در گزارش نیم سال اول کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل آمده است: 135 هزار پناهجو در 6 ماه اول سال 2015 از راه دریا به اروپا آمدند که 80 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل از آن است. همین موضوع موجب شد رهبران اروپایی درصدد اصلاح قوانین مهاجرت و نظارت بیشتر در مرزهای خود باشند. عبور پرمخاطره پناهجویان از آبهای مدیترانه اغلب با هدف رسیدن به کشورهای جنوب اروپا صورت می‌گیرد که مشکلات فراوانی را برای این مناطق بوجود آورده است.

یونان باوجود مشکلات شدید اقتصادی در شش ماه نخست سال پذیرای بیشترین تعداد مهاجران غیر‌قانونی بود. روزانه بیش از هزار نفر برای عزیمت به کشورهای حوزه بالکان وارد یونان می‌شوند؛ حال آنکه این آمار در سال گذشته از 200 نفر در روز فراتر نمی‌رفت.

"متئو رنزی،" نخست وزیر ایتالیا، چندی پیش اتحادیه اروپا را به دلیل ناتوانی در حل مشکل هجوم پناهجویان به این کشور و یونان مورد انتقاد قرار داده بود. 40 هزار پناهجوی غیر‌قانونی در ایتالیا و یونان ساکن هستند و برنامه‌ای برای آینده خود ندارند.

این گزارش در پایان به کشته‌شدن تعداد زیادی از پناهجویان در مسیر عزیمت به اروپا اشاره کرده است و اقدامات اتحادیه اروپا در حفظ جان پناهجویان را ناکافی دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار