هجوم مهاجران غیر‌قانونی به مرز آبی انگلیس و فرانسه برای هر دو کشور دردسرساز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ ساکنان شهر ساحلی "کاله" – واقع در شمال فرانسه – هر شب با یورش صدها نفری مهاجران خارجی مواجه هستند که تلاش می‌کنند با عبور از کانال آبی این شهر خود را به انگلیس برسانند. 

در پی یورش 150 مهاجر غیر‌قانونی که شب گذشته خود را به خط ساحلی شهر کاله رسانده بودند، ترافیک سنگینی در خیابان‌های اصلی شهر بوجود آمد و نیروهای امنیتی و ماموران حمل و نقل مجبور شدند برای باز کردن معابر شهری وارد عمل شوند و با مهاجران غیر‌قانونی برخورد کنند. این مهاجران از تونل ارتباط ‌دهنده فرانسه به انگلیس – یوروتونل – برای این منظور استفاده می‌کنند و شب‌ها اغلب  موجب بروز ترافیک چند کیلومتری در تونل و حتی مسدود شدن آن می‌شوند.

سخنگوی شرکت پیمانکار یوروتونل در این باره گفت: مهاجران به هر قیمت و وسیله‌ای که شده است می‌خواهند از تونل عبور کنند. تقریبا هر شب با این مشکل مواجه هستیم. ما تلاش می‌کنیم سامانه حمل و نقلی با بهترین سطح از امنیت به مسافران ارائه دهیم و برنامه قطار فعال در این تونل را بدون تاخیر دنبال کنیم.

حدود 3 هزار مهاجر اطراف شهر ساحلی "کاله" چادر زده‌اند و منتظر فرصت هستند تا با استفاده از تونل مذکور خود را به انگلیس برسانند. فرانسه و انگلیس سپتامبر گذشته (شهریور 93) توافقنامه‌ای را امضا کردند که به موجب آن سالانه 5 میلیون یورو بودجه برای مقابله با مهاجرت‌های غیر‌قانونی اختصاص می‌یابد.

این پول برای بالا بردن سطح امنیت در بندرگاه‌های فرانسه و انگلیس در دو سر تونل ارتباط‌ دهنده، هزینه خواهد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار