رئیس‌جمهور جیبوتی:

ارتباط بسیار خوبی با عربستان داریم

"اسماعیل عمر گیلی" روابط کشورش با عربستان سعودی را "دوستانه،" "بی نظیر" و "تاریخی" توصیف کرد.

ارتباط بسیار خوبی با عربستان داریم
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "الحیات"؛ رئیس جمهور جیبوتی مدعی شد عربستان به منظور برقراری ثبات در یمن تلاش می کند. وی هشدار داد اوضاع کنونی یمن شکافی را ایجاد نکند که سازمان تروریستی القاعده از طریق آن منافع تهدید آمیز خود را در منطقه محقق سازد.

عمرگیلی تاکید کرد روابط شخصی خود با علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن را از زمان برکناری اش از قدرت قطع کرده و از سرمایه گذاری او در جیبوتی ممانعت کرده است.

وی اضافه کرد هیئت بازرسی سازمان ملل در جیبوتی نیز در این خصوص تحقیقی به عمل آورده و صحت آن را تائید کرده است.

گیلی در مصاحبه با روزنامه "الحیات" مدعی شد: "بهار عربی" یک مصیبت بود و بهاری در کار نیست؛ چرا که عراق، تونس، لیبی، سوریه و یمن را ویران کرده است و اگر مواضع عربستان نبود، شماری از کشورهای عربی نابود می شد.

او از حمایت 200 میلیون دلاری عربستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جیبوتی در مقابله با اندیشه های اخوانی و گروه های تروریستی قدردانی کرد و توضیح داد: هیچگاه اجازه نخواهد داد دفتری برای رژیم صهیونیستی در خاکش تاسیس شود.

او در ادعایی بی اساس، حزب الله و سربازان ایرانی را فتنه بزرگ توصیف کرد و افزود: روابط جیبوتی با ایران خوب نیست؛ ایران با حمایت از انصارالله یمن قصد دارد بر تنگه باب المندب مسلط شود.

گیلی در پایان ادعا کرد: هیچ گونه روابط دیپلماتیک میان جیبوتی و ایران وجود ندارد و کشورش علاقه ای به بازگشایی سفارت در تهران ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۷:۱۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
من مانده ام این کمکهایی که ازایران برای مردم یمن به جیبوتی فرستاده می شود ایا به دست مردم یمن می رسد
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۰۲:۰۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
زمستان می رود و روسیاهی به شما می ماند.
آخرین اخبار