اصفهان؛

طرح سوال و استيضاح شهردار حق قانوني شوراي اسلامي شهر است

استاندار اصفهان طرح سوال از شهردار و استيضاح آن را حق قانوني اعضاي شوراي اسلامي شهر بيان كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپور با اشاره به طرح سوال از شهردار در هشتاد و ششمين جلسه علني اين شورا، سوال كردن را حق قانوني شوراي اسلامي شهر دانست و گفت: شوراي شهر حق دارد سوال كند و شهردار هم بايد حاضر شود و پاسخ دهد.

وي، با بيان اينكه پرسش و طرح سوال هيچ تعرض و برخوردي با شهردار نيست تاكيد كرد: سوال كردن حق قانوني شوراي اسلامي شهر است و شهردار هم بايد به سوالات شورا پاسخ دهد و اين امر معمولي و يك فرآيند كاملاً طبيعي و صحيح است. 

استاندار اصفهان به سلايق و گرايش هاي سياسي خاص شوراهاي اسلامي اشاره و طرح سوال و استيضاح شهردار را از اختيارات قانوني آنها بيان كرد و گفت: ممكن است شوراي شهر فردي را به عنوان شهردار انتخاب و بعد از يك سال فعاليت به دليل گرايش هاي سياسي يا موارد اجرايي با آن مشكل پيدا كند و قانون اين حق را به آنها داده كه از شهردار سوال بپرسند و حتي آن را استيضاح كنند. 

وي، روند طرح سوال از شهردار را يك فرآيند قانوني دانست و افزود: سوال كردن از شهردار اگر براي مردم و تبديل به احسن و توسعه فعاليت ها و رفع مشكلات باشد مثبت است و در غير اينصورت سوال اشكال پيدا مي كند. 

زرگرپور با بيان اينكه بسيار خوشحالم كه تابوي سوال از شهردار اصفهان شكسته شد افزود: هيچ زماني در هيچ شهري در ايران اين گونه نبوده كه سوال از شهردار تبديل به تابو شده باشد. 

وي، اختلاف نظر شهردار و شوراي اسلامي شهر اصفهان در خصوص قطار شهري را فني بيان كرد و گفت: شوراي شهر معتقد است كه چون سازمان قطار شهري زير نظر شهرداري مي باشد بايد تمام مسائلش را شهردار اصفهان پاسخ گو باشد.

گفتنی است، با توجه به اینکه اعضای شورا شنبه گذشته قانع نشدند شهردار اصفهان 9 خرداد استیضاح می شود .  


انتهای پیام/گ

برچسب ها: طرح ، سئوال ، ازشهردار ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.