اصفهان؛

سابقه آشنایی من با آقای سقاییان نژاد به اوایل انقلاب برمی گرد/ ماندن شهردار اصفهان دیگر به صلاح نبود

استاندار اصفهان با اشاره به برکناری شهردار اصفهان گفت: طبق قانون اساسی نظام شورایی حق سوال و استیضاح دارد و طبیعی است که شهردار با شورا باید منطبق باشد و من آقای سقاییان نژاد را سالیان سال است که می شناسم و ماندن شهردار اصفهان دیگر نه به صلاح خودشان و نه به صلاح شهر بود .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران اصفهان؛ رسول زرگر در جمع خبرنگاران در خصوص استیضاح و برکناری شهردار اصفهان گفت : یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی نظام شورایی و تصمیم گیری مردم در امور اجرایی شهری است .

وی در ادامه گفت : از زمانی که به استان اصفهان آمدم بارها بارها با عضای شورای شهر اصفهان در خصوص استیضاح شهردار مباحثی مطرح بود و در ابتدا نیز شهردار اصفهان با رای 11 بر 10 شهردار شد .

وی گفت : جریان شورا و شهردار اصفهان نزدیک به بیست ماه ادامه داشت و بارها بارها بنده با کد خدا منشی سعی کردم این مساله را مرتفع کنم ولی شورا اختیار دارد طبق قانون استیضاح را انجام داد .

زرگرپور گفت : تصمیم قطعی مبنی بر استیضاح شهردار اصفهان قبل از عید گرفته شد و من در خواست کردم که استیضاح بعد از عید صورت گیرد چرا که در ایام نوروز به دلیل ورود مسافر و گردشگر باید مدیرت شهری ثبات داشته باشد .

وی گفت : شنبه 9 خرداد که مقرر شد شهردار استیضاح شود باید در یک جلسه مهم استانداران و فرمانداران در تهران شرکت می کردم و به همین خاطر با وزیر کشور تماس گرفتم به ایشان گفتم آقایان تصمیم بر استیضاح دارند و اجازه دهید در اصفهان بمانم تا وضعیت مشخص شود و بعد از ظهر جمعه 8 خرداد چند بار با اعضای شورا جلسه داشتند ولی تصمیمشان قطعی بود .

وی ادامه داد : من به اعضا گفتم که اگر استیضاح رای آورد جلسه را ادا مه دهید و مدیر اجرایی را مشخص کنید و کاری به فرصت سه ماهه نداشته باشید وطی یکی دو هفته آینده شهردار را مشخص کنید .

استاندار اصفهان اضافه کرد : اعتقاد خودم این بود که مدیریت شهری دچار فرسایش شده بود و این مسایل به صلاح آقای سقاییان نژاد نبود و دائم به جای اینکه به مسائل شهر فکر کند مشغول این مسائل بود .

وی در ادامه گفت : ماندن شهردار نه به صلاح شهر نه به صلاح شهردار و مردم بود و ایشان اگر در قم موفق شوند افتخاری برای همه ی اصفهانی هاست .

زرگرپور در خصوص این سوال که 45 گزینه برای شهرداری اصفهان در کمسیون تلفیق شورا مطرح شدند و آیا گزینه استاندار اصفهان در بین گزینه ها هست با مزاح پاسخ داد : من اگر بخوام گزینه عنوان کنم دقیقه 90 اعلام می کنم .

وی خاطرنشان ساخت : آقای سقاییان نژاد را من از ابتدای انقلاب می شناختم و سابقه رفاقت ما چندین و چند ساله است و به اعتقاد من ایشان بیش از 12 سال به اصفهان و مردمش خدمت کرد چرا که پیش از شهرداری ایشان رییس دانشگاه صنعتی اصفهان بود والان هم که خادم حضرت معصومه شدند برایشان آرزوی موفقیت داریم . 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.