"علیرضا رئیسیان" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انتصاب "حیدری" را باید به فال نیک گرفت

"علیرضا رئیسیان" گفت: برخی تصمیمات واضح و آشکار دبیر جشنواره باعث فاصله گذاری بین جشنواره و فیلمسازان شده بود.

"علیرضا رئیسیان" در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص سابقه کاری "محمد حیدری" و انتصاب وی به عنوان دبیر جدید جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر و فجر، ریاست تئاتر شهر، برگزاری چندین جشنواره موضوعی-منطقه‌ای و ایجاد تحولات جدی در موزه سینما فعالیت داشته است و انتصاب وی را به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر، باید به فال نیک گرفت.

"رئیسیان" در خصوص عملکرد "رضا داد"، دبیر قبلی جشنواره فیلم فجر بیان کرد: از طرف "رضا داد" اعمال نظرهای فراوانی در مورد مسائلی صورت می‌گرفت که به لحاظ اجرائی در حیطه وظایف دبیر نبودند از جمله این اعمال نظرها می‌توان به دخالت در امر داوری‌های کمیته انتخاب، برگزیدگان جوایز و... اشاره کرد.

وی افزود: اعمال نظرهای دبیر قبلی باعث شد که احساس همدلی و همبستگی در بین سینماگران از بین برود و نمونه بارز آن در جشنواره سال قبل اتفاق افتاد که تعدادی از فیلمسازان حتی فرم حضور در جشنواره را تکمیل نکرده و از حضور در کاخ جشنواره هم اجتناب ورزیدند.

"رئیسیان" ادامه داد: "رضا داد" به ایستگاه آخر مسئولیتهای جشنواره رسیده بود و نباید اتفاقاتی که به طور واضح و آشکار بین جشنواره و فیلمسازان فاصله ایجاد کرده بود را فراموش کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که مشکلات سینمای ایران با یک بار تعویض دبیر جشنواره پایان نمی‌پذیرد بلکه تغییر در ساختار و رویکرد مدیریت و به علاوه حفظ عدالت در بین سینماگران، از اصلی‌ترین مسائل سینمای ایران هستند که هیچ کدامش تا به حال حل نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار