رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد، ائتلاف بین المللی در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق نمایشی است و ایران اولین کشوری بود که به عراق کمک کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: ائتلاف بین المللی در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق جدی نیست و ایران اولین کشوری بود که به عراق کمک کرد.

سید عمار حکیم در سخنانی افزود: تاسف بار است که مشارکت کشورهای ائتلاف تقریبا نمادین باشد؛ به طوری که انگار نمایشی نظامی اجرا می کنند.

وی اظهار داشت: ایران اولین کشوری بود که به درخواست کمک عراق و در همه جبهه ها پاسخ مثبت داد. در جنگ ها، ارزیابی موضع کشورها به سرعت پاسخگویی آنها به درخواست کمکها بستگی دارد و در همین راستا، جمهوری اسلامی منتظر نماند تا عناصر تروریستی جنایات خود را مرتکب شود و سپس کمک های خود را ارسال کند.
به نوشته الفرات، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به اینکه برای تضمین هماهنگی نقش ها به وحدت سیاسی و رسانه ای و مردمی نیاز است، تاکید کرد: برخی هنوزبه طور ناچیز حمایت و پشتیبانی می کنند؛ در حالی که دیگر مجالی برای بی طرف ماندن نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: عمار حکیم ، ایران ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار