یک سناتور آمریکایی هشدار داد در صورتی که سربازان عراقی مرتکب نقض حقوق بشر در جنگ با داعش شوند، ممکن است آمریکا کمک‌های نظامی خود به عراق را متوقف کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ب خبرگزاری رویترز، یک عضو سر‌شناس مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه هشدار داد در صورتی که سربازان عراقی مرتکب نقض حقوق بشر در جنگ با داعش شوند، ممکن است آمریکا کمک‌های نظامی خود به عراق را متوقف کند. 

 شبکه‌ ای‌بی‌سی نیوز به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد درباره برخی یگان‌های ارتش عراق که آمریکا آن‌ها را آموزش داده است به گمان ارتکاب تخلفاتی شبیه به تخلفات داعش، تحقیق می‌شود.

این شبکه افزود، تحقیقاتی که دولت عراق انجام می‌دهد به اتهاماتی در خصوص ارتکاب "جنایات جنگی" مربوط است. این تحقیقات بر اساس تصاویری صورت می‌گیرد که سربازان عراقی را در لباس رسمی در حال کشتن غیرنظامیان و شکنجه و قتل زندانیان و نشان دادن سرهای بریده شده نشان می‌دهد. 

سناتور "پاتریک لیهی" گفت نیروهای امنیتی خارجی در صورتی که مرتکب جنایاتی مانند شکنجه و تجاوز یا اعدام زندانیان شوند و به شکلی مناسب تحت پیگرد قرار نگیرند، ‌حق دریافت کمک از آمریکا را نخواهند داشت. 

لیهی گفت در صورتی که اطلاعات شبکه‌ای. بی. سی درست باشد دولت عراق باید عاملان تخلفات را تحت پیگرد قرار دهد و وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع آمریکا مسئول پافشاری بر این مسئله و کمک به تحقیقات و پیگرد متخلفان هستند. در غیر این صورت یگان‌های عراقی که در تخلفات دست داشته‌اند شایستگی دریافت کمک از آمریکا را نخواهند داشت. 

یک مقام نظامی آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت، در گذشته نیز کمک به برخی یگان‌های عراقی را بر اساس اطلاعات موثق متوقف کردیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، امریکا ، عراق ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نکته گو
۱۹:۴۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
برای نجات داعش دم از حقوق بشر میزنند.
در جنایتهای داعش حقوق بشر در خواب عمیق است؟
آخرین اخبار