بیش از 20 هزار سرباز و نیروی مردمی در عملیات آزادسازی تکریت حضور دارند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از "رویترز،" ارتش و نیروهای مردمی عراق در "تکریت" -- واقع در 80 کیلومتری شمال بغداد -- در حال پیشروی هستند و در شمال و جنوب شهر به نبرد با تروریستهای "داعش" مشغولند. بخش بزرگی از منطقه "قادسیه" در شمال تکریت به تصرف ارتش عراق درآمده است. بیمارستان عمومی تکریت نیز از کنترل تروریستها خارج شده و درگیریهای شدیدی در مناطق اطراف آن در جریان است.


تکریت 9 ماه پیش به دست "داعش" افتاد. تروریستهای "داعش" نیز به تلافی پیشرویهای ارتش عراق، در غرب بغداد و در منطقه "رمادی" 13 حمله انتحاری انجام دادند.


عملیات گسترده دولت و نیروهای مردمی عراق برای آزادسازی تکریت 10 روز پیش آغاز شد و بیش از 20 هزار سرباز در آن شرکت دارند. آنها روز سه‌شنبه تروریستها را از شهر "العلم" عقب راندند و زمینه را برای حمله نهایی به تکریت فراهم کردند.


تحلیلگران معتقدند عملیات تکریت گامی مهم برای آزادسازی موصل -- دومین شهر بزرگ عراق -- محسوب می‌شود. در چند ماه گذشته تروریستهای "داعش" از مناطق مختلف عراق وادار به عقب‌نشینی شده‌اند.

برچسب ها: عراق ، تکریت ، داعش ، عملیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۲:۲۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
درود بر سربازان اسلام و امام زمان(عج الله) و ملت مقاوم عراق، ملت عراق با کمک برادران ایرانی خود داعش را نابود و دشمن اصلی اسراییل را نا امید خواهد کرد،زنده باد سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
الهی به حق ائمه اطهار ع نسل هر چه داعش و داعشی است از کره زمین پاک شود انشاءالله
آخرین اخبار