مشاور سابق اوباما :

نتانیاهو هرگز بازگشت به مرزهای "سال 1967" را نمی پذیرد

مشاور سابق اوباما و میانجی آمریکا در مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین اظهار داشت : نتانیاهو هرگز به " بازگشت به مرزهای سال 1967 " رضایت نخواهد داد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یدیعوت آحارنوت ؛ دنیس راس ، مشاور سابق اوباما و میانجی آمریکا در مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین اظهار داشت : نتانیاهو هرگز به " بازگشت به مرزهای سال 1967 " و یا " تقسیم بیت المقدس " رضایت نخواهد داد . 

وی در پاسخ به این سوال که " آیا نتانیاهو پیشنهاد ارائه امتیازات بیشتر به فلسطینیان در مذاکرات صلح را می پذیرد یا خیر ؟ " گفت : نخست وزیر اسرائیل در واکنش به این پیشنهاد ان را " مشتی مزخرف " نامیده است . 

واسطه آمریکایی مذاکرات سازش در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد : نخست وزیر اسرائیل مخالف سرسختانه ای با حق بازگشت فلسطینیان ، تقسیم بیت المقدس و همچنین بازگشت به مرزهای سال 1967 دارد . 

اخیرا اسنادی منتشر شده که نشان می دهد نتانیاهو در روند مذاکرات صلح حاضر به ارائه امتیازات چشمگیری به طرف فلسطینی شده است . این در حالی است که حزب لیکود ( حزب حامی نتانیاهو ) آن را دروغ و سندسازی علیه نخست وزیر در زمان انتخابات نامیده است . 



انتهای پیام /
برچسب ها: اوباما ، نتانیاهو ، کنگره ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار