نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شد: چند تن از وزرای خارجه کشورهای غربی از تحقق توافقی فوری با ایران منصرف شده‌اند.

برخی از اعضای 5+1 از دستیابی به توافق فوری با
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جروزالم پست ؛ بنیامین نتانیاهو،  نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شد: تعدادی از کشورهای عضو 5 + 1 به تل آویو اعلام کرده اند که ترجیح می‌دهند تا دستیابی به یک " معامله خوب " با ایران صبر کنند تا اینکه برای انجام "معامله‌ای بد" عجله نمایند. 

وی در آغاز نشست هفتگی کابینه اسرائیل اعلام کرد: پس از سخنرانی من در کنگره آمریکا، چند تن از وزرای خارجه کشورهای عضو 5+1 به من گفتند که نیازی برای عجله کردن در دستیابی به معامله هسته‌ای با ایران در حداقل زمان ممکن وجود ندارد. ما تا دستیابی به یک "معامله خوب" منتظر خواهیم ماند. " 

نتانیاهو  ادعا کرد: امیدوارم به این سخنان جامه عمل پوشانده شود. معامله خوب با ایران معامله‌ای است که موجب اعمال محدودیت‌های هر چه بیشتر بر برنامه هسته‌ای ایران شود و فعالیت‌های تروریستی این کشور را در سراسر دنیا متوقف نماید. همچنین توافقی خوب است که تهدیدات ایران علیه موجودیت اسرائیل را نیز از بین ببرد. 

نخست وزیر اسرائیل همچنین ادامه داد: توافقی خوب است که زمان دستیابی ایران به سلاح اتمی را به بیش از یک سال افزایش دهد تا هرگونه احتمال نقض توافق از سوی تهران قابل مقابله شود. معامله کنونی این زمان را یکساله پیش‌بینی کرده است. این ارزیابی از سوی مقامات اطلاعاتی و حرفه‌ای در اسرائیل به قدرت‌های جهانی منتقل شده است.  

انتهای پیام /
برچسب ها: نتانیاهو ، ایران ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار