نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت و ساز های غیر مجحاز در حریم مکانهای تاریخی و برج سازی‌ها در بستر خانه‌های قدیمی ، تهدیدی برای میراث فرهنگی در کشور محسوب می شود .

لاله افتخاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن شهرستانهایی تاریخی کشور را به عنوان گهواره نگهداری میراث فرهنگی این سرزمین در اشکال مختلف ، مناطقی در معرض تهدید دانست وگفت : سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور باید نسبت به گذشته فضای چتر حمایتی خود را از اقسا نقاط کشور با دامنه ای وسیع تر بگستراند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب تصریح کرد : ساخت و ساز های غیر مجاز در مجاورت میراث فرهنگی و گردشگری و حتی با ساختاری خاموش در مکانهای تاریخی و خانه های قدیمی به عنوان میراث فرهنگی به یادگار مانده از تمدن غنی ایرانی و اسلامی در تهران به یک تهدید فرهنگی تبدیل شده است.

افتخاری با تاکید بر اینکه پل شاه عباسی میراثی و قطعه ای از ساختار فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی و اسلامی است ، اضافه کرد : سازمان میراث فرهنگی فرهنگی نباید نسبت به تخریب اینگونه بناها در شرق استان تهران بی تفاوت باشد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در خاتمه اظهار داشت : فرهنگ ضامن حیت و بقاء بین المللی کشور به عنوان یک کشور تمدن خیز است و در این راستا میراث فرهنگی در حال تخریب باید بازسازی و دوباره به چرخه حیات در حوزه میراث فرهنگی بر گردند.


انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.