با وجود کاهش سرانه مطالعه کتاب در کشور، نبود کتابخانه، مدیریت فرهنگی شهر رودهن را زیر سوال می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین مدیح در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد لزوم افزایش فضای کتابخانه ایی در شهر رودهن تاکید کرد و گفت : فرهنگ کتاب و کتاب خانه متاسفانه در بین اقشار جامعه به دلایل مختلف رنگ باخته است.

امام جمعه شهر رودهن در ادامه این مطلب تصریح کرد : نبود یک کتابخانه بزرگ برای استفاده اقشار مختلف جامعه شهری در رودهن مدیریت فرهنگی شهر را زیر سئوال می برد و باید این خلاء از سوی متولیان امر برطرف شود .

حجت الاسلام والمسلمین مدیح با تاکید بر اینکه کتاب از سبد خانواده های ایرانی خارج شده است ، اضافه کرد : حذف کتاب از سبد کالای خانوار های ایرانی تاثیرات منفی ماندگاری بر بدنه فرهنگ کشور خواهد گذاشت .

امام جمعه شهر رودهن اظهار داشت : سرانه مطالعه در کشور بسیار پائین است و این موضوع تهدیدی خاموش برای فرهنگ کشور تلقی می شود و متولیان حوزه فرهنگ و هنر باید در این زمینه چاره اندیشی کنند .

شایان ذکر است شهر 40 هزار نفری رودهن تنها یک کتابخانه دارد که متعلق به شهرداری می باشد.

بهترین کار در امورباقیات صالحات رسیدگی به امور نیازمندان و توسعه مراکز آموزشی است

امام جمعه رودهن گفت: بهترین کار در امور باقیات صالحات رسیدگی به امور نیازمندان و توسعه مراکز آموزشی است که بالاترین ثواب را در نزد خداوند متعال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا مدیح با بیان اینکه برخی از باقیات صالحالت مقطعی و برخی دیگر جاوادنه و ماندگار هستند گفت:مدرسه سازی از کارهای نیکی است که همیشه و تا ابد ماندگار خواهد بود و ثواب آن همیشگی است.

وی افزود: اگر خیری اقدام یه ساخت مدرسه نماید و بعد از 20 سال آن مدرسه را به جهت بازسازی تخریب نمایند ثواب آن از بین نخواهد رفت.

امام جمعه رودهن با بیان اینکه نیروی انسانی متهعد و متخصص موجب رشد کشور و جوامع می شود گفت:اگر امروز در عرصه های مختلف از جمله پزشکی و مهندسی و هوا فضا به رشد چشمگیری دستی یافتیم به برکت وجود همین مدارس خیر ساز است که جوانان و دانشمندان کشور را پرورش داد ه اند.

حجت الاسلام والمسلیمن مدیح در پایان گفت: خیرین عزیز علاوه بر ساخت مدارس در ساخت حوزه های علمیه و مدارس دینی و قرآنی نیز تلاش کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.