دستیار سابق وزیر امورخارجه آمریکا گفت : آمریکا در برابر ایران همچنان بر شرایط خود پافشاری می‌‌کند و اگر ایران خواهان توافقی هسته ای است باید دیدگاه خود را به 1+5 نزدیک کند.

ایران باید دیدگاه خود را به 1+5 نزدیک کندبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "رابرت اینهورن" دستیار سابق وزیر امور خارجه آمریکا در امور خلع سلاح و عضو کارشناسی حاضر در مذاکرات 1+5 در گفتگویی با شبکه الجزیره در خصوص گزارش موساد درباره برنامه هسته ای ایران گفت: من برای این داستان ها بویژه در این مرحله حساس اهمیتی قایل نیستم. این گزارش را که الجزیره به نقل از گزارشهای سازمان جاسوسی آفریقای جنوبی اعلام کرد خواندم و مشاهده کردم که این اطلاعات از منابع دست دوم یا سوم کسب شده است. بنابر این نمی توان کاملا به آنها اعتماد کرد و من به آنها اعتمادی ندارم. 

اینهورن در ادامه در پاسخ به این سوال که در خصوص تناقض دیدگاه نتانیاهو با موساد چه نظری دارید، گفت: من فکر نمی‌‌کنم بتوانیم این گونه نتیجه گیری کنیم. این گزارش تحقیقاتی همان گزارشهای موساد نیست بلکه گزارشهای آفریقای جنوبی است. بنابراین با توجه به دست دوم یا سوم بودن این گزارش نمی توانیم از اختلاف میان نتانیاهو و موساد سخن بگوییم.

مجری الجزیره از اینهورن سوال کرد که چگونه می توان نرمش آمریکا در برابر ایران و تمدید توافق را توجیه کرد؟

معاون سابق وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد: آمریکا در برابر ایران همچنان بر شرایط خود پافشاری می‌‌کند و اگر ایران خواهان توافقی هسته ای است باید دیدگاه خود را به 1+5 نزدیک کند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار