در گفتگو با نشریه فارن پالسی

اینهورن: رئیس‌جمهور بعدی آمریکا هرکسی که باشد با توافق احتمالی با ایران مخالفت نخواهد کرد

مذاکره کننده سابق هسته ای آمریکا در زمان ریاست جمهوری اوباما و کارشناس ارشد موسسه بروکینگز در گفتگو با نشریه فارن پالسی اعلام کرد سرنوشت توافق نامه هسته ای پس از سال 2016 بستگی به پایبندی ایران به مفاد توافق نامه دارد و رئیس‌جمهور بعدی آمریکا هرکسی که باشد با توافق احتمالی ایران مخالفت نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "باب اینهورن" اعلام کرد: واقعیت این است که رئیس جمهور آمریکا می تواند این مذاکرات را به این نتیجه برساند و حتی اگر اکثریت جمهوری خواهان با آن مخالفت کنند ، می تواند این توافق نامه را اجرایی کند. 

او همچنین گفت: اما در دوران رئیس جمهور بعدی آمریکا چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ بخش زیادی بستگی به این دارد که آیا این توافق نامه موثر است یا خیر. سپس موضوع پایبندی به این توافق نامه مطرح می شود.

فارن پالسی نوشت: اگر ایرانی ها از خود حسن نیت نشان ندهند، این توافق نامه احتمالا تحت فشار مقامات‌ آمریکایی حامی اسرائیل در واشنگتن - قطع نظر از این که چه کسی در کاخ سفید بر سر قدرت است - از بین خواهد رفت. اما اگر ایرانی ها به مفاد این توافق نامه پایدار باقی بمانند و دیگر اعضای گروه پنج بعلاوه یک - آلمان ،  فرانسه،  روسیه و چین - از ادامه اجرایی شدن این توافق نامه حمایت کنند در آن صورت ، به گفته اینهورن، رئیس جمهور آمریکا احتمالا برای ادامه این روند تحت فشار قرار خواهد گرفت. 

او همچنین گفت: اگر این گونه به نظر برسد که آنها به این توافقنامه پایبند هستند و اوضاع به خوبی پیش می رود در آن صورت مهم نیست جب بوش در آمریکا بر سر قدرت باشد یا هیلاری کلینتون .

او افزود: فکر می کنم رئیس جمهور هر کسی که باشد قصد ندارد بگوید با این توافق نامه مخالفت خواهم کرد. باید ببینیم اوضاع چگونه پیش خواهد رفت.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار