رئیس سابق موساد سیاست‌های نتانیاهو را برای آینده و امنیت اسرائیل مخرب دانست

مئیر داگان؛ رئیس سابق موساد در سخنانی اعلام کرد؛ سیاست‌های نتانیاهو برای آینده و امنیت اسرائیل مخرب است.

رئیس سابق موساد سیاست‌های نتانیاهو را برای آینده و امنیت اسرائیل مخرب دانست
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه ایندیپندنت نوشت: رئیس سابق موساد گفت سیاست‌های نتانیاهو برای آینده و امنیت اسرائیل مخرب است.

به نوشته شماره امروز این روزنامه انگلیسی در اینترنت، مئیر داگان، رئیس سابق دستگاه اطلاعات خارجی اسرائیل، موساد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را متهم کرد با موضعی که در مورد برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کرده است امنیت اسرائیل را به مخاطره انداخته است و از رای‌دهندگان اسرائیلی خواست در انتخابات آینده به وی رای ندهند.

داگان که چهار سال پیش از سمت خود به عنوان رئیس موساد استعفا کرد، یکی از منتقدان سیاست نتانیاهو در مورد ایران است. وی قرار است در راهپیمایی اواخر هفته در تل آویو سخنرانی کند و از مردم بخواهد نتانیاهو را در انتخابات هفدهم مارس از دفتر نخست وزیری بیرون بیاندازند.

داگان در انتقادی قاطع از نحوه مدیریت نتانیاهو، در مصاحبه‌ای با یدیعوت آحارنوت، پرفروش‌ترین روزنامه اسرائیل  گفت سیاست‌های نخست وزیر برای آینده و امنیت اسرائیل مخرب است.

نتانیاهو قرار است برای سخنرانی در کنگره آمریکا روز جمعه به واشنگتن سفر کند. سخنرانی برنامه ریزی شده وی در کنگره موجب شده است که رابطه آشفته با دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تیره‌تر شود.

نتانیاهو می‌گوید معتقد است سخنرانی وی برای تشدید مخالفت با توافق هسته‌ای احتمالی با ایران لازم است. 

در ادامه این مقاله آمده است سخنان داگان از اهمیتی دو چندان برخوردار است زیرا وی نیز با نتانیاهو در مورد خطر ایران هسته‌ای نظر مشابهی دارد. 

داگان گفت از هزینه زیادی که اسرائیل پیش از این در رویارویی با دولت اوباما پرداخته است و نمی‌تواند آنها را فشا کند آگاه است و افزود: کسی که در مورد ایران راهبردی‌ترین لطمه را به اسرائیل وارد می‌کند نخست‌وزیر است.

وی گفت: من به عنوان کسی که به مدت 45 سال در اسرائیل خدمت کرده‌ام احساس می‌کنم ما اکنون در مرحله ای مهم در مورد موجودیت و امنیت خود هستیم.

رئیس سابق موساد در ادامه گفت: جایگاه ما در جهان اکنون درخشان نیست. مسئله مشروعیت اسرائیل مطرح است. ما نباید روابط خود را با مهمترین دوست خود از بین ببریم. قطعا نباید در امور داخلی آن مداخله کنیم. این رفتار مناسبی برای یک نخست وزیر نیست.

وی با تاکید بر این که هیچ خصومت شخصی با نتانیاهو ندارد گفت: من مسئله شخصی با نخست وزیر، همسرش، هزینه‌هایش و روش زندگی وی ندارم. من در مورد اسرائیلی که وی آن را هدایت می‌کند صحبت می‌کنم.

داگان گفت: نخست وزیری که با دولت آمریکا در می‌افتد باید از خود در مورد خطرات آن سوال کند. در مورد شهرک‌های یهودی‌نشین، هیچ اختلافی میان دو حزب آمریکا وجود ندارد. حتی آنها ما را با وتوی خود حمایت می‌کنند. در صورت رویارویی با دولت آمریکا، این چتر حمایتی ازبین خواهد رفت و در مدتی کوتاه، اسرائیل با تحریم های بین المللی روبرو خواهد شد.

وی افزود: خطر درگیری با دولت آمریکا غیرقابل تحمل است. ما اکنون هزینه بالایی برای آن می پردازیم که من از برخی از آنها اطلاع دارم اما نمی‌توانم در مورد آنها سخن بگویم.

رئیس سابق موساد گفت: ممکن است نتانیاهو در کنگره مورد تحسین قرار بگیرد اما همه قدرت در کاخ سفید است. نتانیاهو در سخنرانی در کنگره چه دستاوردی خواهد داشت؟ آیا هدف وی این است که به افتخارش بلند شوند و دست بزنند؟ این سفر به واشنگتن محکوم به شکست است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار