دبیر انجمن فوتوالی گفت: تیم های زیادی در فوتوالی به دلیل آمادگی جسمانی بالا استفاده می کنند که یکی از آنها تیم ملی کشورمان است.

محمد کفاش یعقوبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: سرمربی تیم ملی کشورمان یک روز در میان پرسپولیس زمان مربی گری علی دایی، ملوان بندر انزلی، سایپا به مربی گری مجید جلالی،صبا زمان مربیگری مرفاوی، تیم ملی امید زمان مربیگری وینگادا و به مربیگری خاکپور و امیر قلعه نوعی ماهی یک بار از این رشته به دلیل آمادگی جسمانی بالا استفاده می کنند.

وی افزود: فوتبالیست های مطرح کشور از این ورزش استقبال می کند و حضور پژمان جمشیدی در راس این انجمن به عنوان نایب رئیس گویای این مطالب است.

وی ادامه داد: ورزش ما شباهت زیادی با سبک تاکرا دارد ولی به دلیل تور بلندی که در والیبال استفاده می شود این ورزش را سخت و آمادگی جسمانی بالایی را می‌خواهد و کمک فراوانی به قدرت بدنی ورزشکاران می کند.

وی ادامه داد: برزیل به دلیل وجود سواحل ماسه‌ای فراوان شروع کننده این رشته در سال 1985 میلادی است در سواحل این کشور یا فوتوالی بازی می کنند با بازیهای آن را پیگیری می کنند.

یعقوبی تصریح کرد: با توجه به میزبانی برزیل در المپیک ریو دو ژانیرو و اینکه این میزبان می تواند 2 رشته را معرفی کند امکان دارد این ورزش را که خود آنان ابداع کننده هستند معرفی شود.

وی افزود: کشور برزیل با اینکه در بسیاری از رشته‌های ورزشی پر مدال هستند ولی توجه خاصی به ورزش‌هایی که خود ابداع کننده آن هستند دارند و می خواهند این رشته‌ها را در سطح بین‌المللی مطرح  شود اما اگر موقعیت آن فراهم نشود احتمالا در افتتاحیه همان طور که در جام جهانی اجرا شد به معرض نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز مسابقاتی به صورت کاپی و میزبانی برگزار می‌شود امید است از سال آینده با همکاری فدراسیون بتوانیم لیگی را برنامه ریزی کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در مسابقات آسیایی تایلند با توجه به نبود تمامی افراد مقام دوم را کسب کردیم و در مهر ماه که به میزبانی مالزی برگزار شد مقام سوم را بدست آوردیم امید است  این رشته با توجه به استقبال ویژه از طرف ورزشکاران مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار