هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: علیرضا بیرانوند بی معرفت است، اما من نگران آینده‌اش هستم.

سروش رفیعی هافبک تیم فوتبال پرسپولیس بعد از تمدید قراردادش با سرخپوشان اظهار کرد: خدایم را شاکر هستم که یک سال دیگر می‌توانم فوتبال بازی کنم و بدوم و یک سال دیگر می‌توانم تلاش کنم برای کاری که عاشقش هستم و دوستش دارم. من این حرف را زدم برای جوان‌هایی که خیال می‌کنند حالاحالا هستند، اما نمی‌دانند زمان می‌گذرد و به قول خارجی‌ها تایم  واقعا پرواز می‌کند. در ذهنم تصور می‌کردم که سال ۸۶ بود که پیروانی من را به فجر شهید سپاسی آورد و چقدر زود گذشت. جوان‌ها حواسشان به خیلی چیز‌ها باشد.

او افزود: شاید قرارداد بستن ما در این جا ۵ دقیقه  طول کشید و این زمانی که معطل شدید به خاطر این بود که من حرف‌هایی را شنیدم  و اتفاقاتی که در این ۳۰، ۴۰ روزه گذشته بود عجیب و غریب بود. نمی‌دانم چرا آدم‌ها و فوتبالیست‌های ما به این شکل شدند. به نظرم ۲ چیز خیلی فوتبال ما را تحت تاثیر قرار داده است و برایمان خوب نیست. یکی فوتبالمان به یک مجازی زدگی دچار شده است و دیگری هم هیچ کس راست نمی‌گوید و روی حرف کسی نمی‌شود حساب باز کنیم. به نظرم با این اتفاق روز‌های خوبی در فوتبالمان نداریم.  

رفیعی درباره اینکه عشق و تعصب به فوتبال در قرارداد‌ها دیده است، گفت: من به این موضوع اعتقاد دارد کسی که فوتبالیست هست فوتبال حرفه و شغلش است  و دارد از این راه درآمد کسب می‌کند. البته آدم‌ها معیار‌های متفاوتی دارند و یک نفر همه زندگی اش و نگاهش به این است که من از لحاظ مالی داشته باشم و یک نفر دارایی و ثروتش را در چیز‌های دیگر می‌بیند. در آخرین بازی فصل گفتم که من ۵ قهرمانی در لیگ دارم و جام حذفی و سوپرجام هم قهرمان شدم و تیم ملی و جام ملت‌های آسیا هم رفتم، اما تازه متوجه شدم هیچ کدام از آن قرارداد‌ها و قهرمانی‌ها هیچ چیزی را به شعور و معرفت و انسانیت اضافه نمی‌کند. شما باید یک چیزی یاد بگیرید که برای چیز‌هایی ارزش قائل باشید و در این مدت ما این چیز‌ها را ندیدیم. یک موقع شما حرفی را نمی‌زنید و چیزی را نمی‌گویید و پایبند به آن نیستید، اما یک موقع این حرف را می‌زنید و بعد در حرفتان نمی‌مانید و پایبند هم نیستید. داستان فضای مجازی این است که هر چیزی که می‌نویسیم و به آن استناد می‌کنیم.  

رفیعی درباره اینکه بیرانوند، ترابی و اسماعیلی فر پرسپولیس را رها کردند و جدایی این بازیکنان را چطور می‌بیند، گفت:  هر کسی می‌تواند برای شرایط زندگی خود تصمیم بگیرد و مطمئنا هر کدامشان نگاهی به زندگی خود داشتند که این تصمیم را گرفتند، اما من به هر ۳ بازیکن نزدیک بودم و اینکه می‌گفتند که سروش هر ۳ این بازیکنان را فراری داده است. اینها نزدیک‌ترین رفیق‌های من در تیم پرسپولیس بودند و دانیال ۴ سال هم اتاقم بوده است و مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند  را سال‌ها می‌شناسم و در تمام اردوهایمان فقط در موقع خواب کنار هم نبودیم و در ۳، ۴ ماه اخیر هم می‌دانستم که بچه‌ها تصمیم به جدایی دارند و خیلی با هم صحبت کردیم. ترابی تصمیمش را از قبل گرفته بود به دلایلی که خودش می‌داند. من نمی‌دانم مربوط به مراسم ختم همسر زنوزی مالک تراکتور می‌شود یا نه! آنها به زنوزی احترام گذاشتند و به مراسم ختم همسرش رفتند. اما آن کار بحث انسانی بوده و خارج از رفتنشان به تراکتور بوده است.  

رفیعی خاطر نشان کرد: ترابی دوست داشتم، چون موضعش مشخص است. او یک حرفی می‌زند روی حرفش می‌ماند. شاید قول و حرفی زده و روی آن مانده است. از دانیال اسماعیلی فر یک مقدار ناراحت شدم، چون به او گفتم یک مقدار صبر کند و می‌دانم که او دوست داشت در اینجا بماند، اما این اتفاق نیفتاد. علیرضا بیرانوند را نمی‌فهم و عین همین حرف را به علی گفتم. من به او گفتم که هنوز بی معرفت هست، چون هم نسبت به ما، هواداران و باشگاهش بی معرفت  است. آدم باید یک ذره به یک چیز‌هایی ارزش بدهد و در روز‌هایی که ما پولمان را نگرفته بودیم بیرانوند پولش را گرفته بود. اینکه در واقع فسخ قراردادش قانونی بوده و یا حق داشته است، این موضوع در آینده مشخص می‌شود که من  به عنوان یک دوست و هم تیمی خیلی نگران علی هستم. او گلر شماره یک مملکت هست و دارد در تیم ملی بازی می‌کند نگران آینده اش هستم. من به بیرانوند گفتم به این دلایل از او شاکی و ناراحت شدم. فکر می‌کنم علی یک کار غیر منطقی کرد و امیدوارم گریبانش را بد نگیرد.  

او درباره احتمال بازگشت علیرضا بیرانوند به پرسپولیس وجود دارد، گفت: من به شما گفتم که ما نمی‌توانیم روی حرف کسی حساب باز کنیم و داریم فقط دروغ می‌شنویم و حرف کم و زیاد می‌شنویم. من ۴۰ روز خارج از کشور بودم و این مردمی که بیرون از ساختمان باشگاه هستند فقط حرص نمی‌خورند و هوادار پرسپولیس نیستند. در کانادا هم هر کسی من را می‌دید، به همین اندازه نگران هستم. شما هر حرفی را نمی‌توانید بزنید و مردم به چالشی ببرید و بعد فردایش کار دیگری کنید. با توجه به شرایطی که به وجود آمده و توافقی که بین خودش و باشگاه اتفاق بیفتد، بیرانوند به باشگاه دیگری متعهد هست. اگر این اتفاق افتاده باشد و باشگاه دیگری این وسط باشد و  شکایت باشگاه پرسپولیس از بیرانوند هم در میان باشد، اینها اگر درست باشد فقط امیدوارم اتفاق بدی برای علی نیفتد.  

رفیعی افزود: این دودستگی را فقط و فقط در فضای مجازی می‌بینید. یکی در فضای مجازی به پیچ من آمده و کامنت گذاشته که تو چه کاره هستی که تیم را بهم می‌ریزی. بعد از ۱۷، ۱۸ سال در فوتبال دیگر من به این کامنت‌ها نگاه هم نمی‌کنم. مگر این آدم‌ها که علیه من در این چند روز حرف زدند جوابی  از من شنیدند. اگر یک دلی نبود این موفقیت‌ها نبود.  

رفیعی درباره اینکه هواداران نگران از کمبود بازیکن هستند، گفت: هواداران حق دارند نگران باشند اما هواداران هم یک مقداری منطقی باشند و به این مسائل بهتر نگاه کنند. امیدوارم آنهایی که هوادار واقعی پرسپولیس هستند حرف من را بپذیرند ، اگر یک درصد فکر می کنند من پرسپولیسی ام و این تیم را دوست دارم. خواهش می کنم سراغ فضای مجازی نروند و هر چیزی که در این فضا می بینند به آن استناد نکنند. در لیگ برتر فوتبال خودمان بازیکنانی داریم که برای خود فن پیچ درست می کنند و بازیکنان بزرگی داریم که خودشان در فن پیچ خبر می زنند و بازارگرمی می کنند و سراغ این داستان ها نروند. در مورد من چند حرف و حدیث درست کردند. 

او افزود: هر هواداری، پیشکسوتی، بازیکنی و مدیری دارد حرفی می زند که من پرسپولیس ام و سروش رفیعی دارد در تیم دودستگی ایجاد می کند. اگر نیاید این حرف را ثابت نکند و یقه سروش رفیعی را نگیرد و به بیرون نیاندازد آن فرد دارد به پرسپولیس خیانت می کند. اگر در مورد سروش چیزی می دانید چرا جرات نمی کنید بگویید. من می دانم که چه کار می کنم و راه درست را می روم. سر داستان انتخاب اوسمار گفتند که او اوسمار را انتخاب کرده است.  من در اردوی دبی از بزرگترهای تیم شاکی شدم چون همه به این نتیجه رسیده بودیم که ماندن اوسمار به نفع ما است، اما کسی جرات نکرد که بگوید که موافق حضور اوسمار در پرسپولیس بود. من آن را کردم و پایش هم ایستادم چون می دانستم درست است. من به درویش گفتم که شما 30 درصد به بازیکنان پول دادید و اگر مورینیو هم بیاورید و نتوانید پول بازیکنان را بدهید تیم دچار مشکل می شود. همه آنهایی که علیه اوسمار پست گذاشتند، موقع رفتنش گریه کردند و حمایتش می کردند که چرا در پرسپولیس نمی ماند. 

رفیعی بیان کرد: رامین رضاییان با استقلال قرارداد بسته است، اما می گفتند که سروش نمی خواهد رامین به پرسپولیس بیاید. هواداری که به باشگاه می آید حق دارد که بداند در باشگاه چه خبر است اما  همه آنهایی که جلوی درب پرسپولیس می آیند دلسوز این تیم  هستند.  من کاری به درویش ندارم و او  فردا در پرسپولیس باشد یا نباشد. همه براساس آمار صحبت می کنند این تیم در 2 سال  اخیر 2 قهرمانی آورده است.  برای اولین بار در تاریخ باشگاه پرسپولیس    هیچ بدهی از باشگاه نداریم. من فکر نمی کردم مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی فر  از پرسپولیس بروند و تصور نمی کردم علیرضا بیرانوند این کارها را انجام بدهد.  اولین مقصر فدراسیون فوتبال است که یکسری قوانین می گذارد که این قوانین دست و پای باشگاه را می بندد و دست بازیکن را باز می کند. آقای مسئولی که در فدراسیون فوتبال می نویسی بازیکن بالای 30 سال باید یک ساله قرارداد ببندد، به درویش گفتم که دمشان گرم به نفع من این قانون را گذاشتند. چند بازیکن پرسپولیس بالای 30 سال قراردادشان را یک ساله تمدید کردند و قراردادشان سال بعد تمام می شود و   20 بازیکن ما سال بعد قرارداد ندارند. 19 بازیکن بزرگسال که می روند جوانها می بینند که راحت به پرسپولیس و استقلال می روند .  من سال دیگر قراردادم تمام می شود و می گویم که 2 برابر پول می خواهم و مجبورند که با من قرارداد ببندند. 

بازیکن پرسپولیس گفت: اگر من تصمیم گیرنده در این مملکت بودم اولین کاری که می کردم یک گروه مدیریتی می آوردم و می گفتم که مدیران ما اول کلیات فوتبال را درست کنند و بعد به سراغ فوتبالیست ها می رفتم. بازیکنی که یک سال فوتبال بازی کرده است، 60 میلیارد برایش هزینه می کنید و نمی داند با این پول چه کار کند و می بیند که سال بعد فوتبالش تمام می شود. پول وسوسه انگیز است و لذت دارد و به رویاهایت می رسی . من فهمیدم که دارد فوتبالم تمام  می شود و با خودم می گویم با یک روز تمرین هم حال کن. 

رفیعی درباره گاریدو گفت: من شنیدم که ارتباط خوبی با بازیکنان گرفته  و مربی خوبی است و دوستانه رفتار می کند و چیزهایی را مشخص کرده است. با توجه به اینکه شروع کار با بدنسازی هست بازیکنان یاد مارکو مربی بدنساز دوران  برانکو   می افتند و می گویند گاریدو مثل مربی بدنسازی می ماند که شلاق می زند و این برای ما خوب است. امیدوارم اردویمان هم حتما حتما برگزار شود و این چیزی که من شنیدم دارند مقدمات اردو را فراهم می کنند و کارهای روادیدش  دارد انجام می شود و محل تمرین و کمپ هم در هلند در حال انجام شدن است. به نظرم این اردو خیلی می تواند به ما کمک کند که تمرینات خوبی داشته باشیم و هم در کنار هم باشیم. برای من سخت نیست در این مدت خیلی علیه من حرف زدند اما من راه راستی را انتخاب کردم. 

او درباره اینکه گاریدو شناختی از فوتبال ایران ندارد و به مشکل برنمی خورد، گفت: فوتبال در همه جا دنیا یک شکل است. درست است در لیگ ما اتفاقاتی می افتد که در هیچ جای دنیا نمی بینید اما همه آنهایی که به ایران می آیند تجربه اش را نداشتند. گاریدو مربی بزرگی هست و در تیم هایی کار کرده که تحت فشار بوده و مطمئنا بعد از مدتی می فهمد و خیلی ها هم سریع به او می گویند و خودش هم یاد می گیرد. بزرگترین نکته مثبت اوسمار این بود که تمرکزش روی کارش بود و این حداقل خوب بود. امیدوارم گاریدو این داستان ها را یاد نگیرد که باید اعتراض کنیم و فشار بگذاریم. شما باید کار خوب انجام بدهید و تلاش کنید و بتوانید بحث فنی و تاکنیکی را در تیم جا بیندازید و بازیکنان بتوانند خوب این موضوع را اجرا کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار