خاکپور: زمان کمی داریم و باید تلاشمان را بیشتر کنیم

سرمربی تیم ملی امید در نشست خبری گفت تیم ما زمان کمی برای بازی‌های مقدماتی المپیک ریو پیش رو دارد اما، ما از هیچ تلاشی فرو گذار نیستیم.

خاکپور: زمان کمی داریم و باید تلاشمان را بیشتر کنیمبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، خاکپور اظهار داشت: ما 3 هفته بیشتر برای آمادگی در بازی‌های مقدماتی زمان نداریم. من معتقدم حداقل زمان آماده سازی تیم 4 هفته است اما، به هرحال ما تنها 3 هفته فرصت داریم و قبل از این 3 هفته نیز با درگیری بازیکنان پیش رفته است.
 
وی تاکید کرد: این‌ها واقعیت‌های تیم ماست که نمی‌توانیم از آنها چشم پوشی کنیم و باید بگویم نه تنها من بلکه هیچ مربی از واقعیت‌های تیمش چشم پوشی نمی‌کند ما محکوم هستیم که تمام تلاشمان را انجام دهیم و در این اندک زمان فقط سعی و تلاشمان را بیشتر کنیم.
 
خاکپور در ادامه تصریح کرد: من از هاشمی با وجود مدت کوتاهی که در خدمت ایشان بودم تشکر می‌کنم چرا که تمام آنچه لازم داشتیم را در اختیارمان قرار داد.

محمد خاکپور، در خصوص احتمال استفاده از و مهدی رحمتی در تیم ملی گفت: جا دارد از مهدی رحمتی تشکر کنم به تیم ملی امید توجه دارد با توجه به اینکه فرصت کمی داریم سعی می‌کنیم از بازیکنانی که در تمرینات بودند در بازی‌های مقدماتی و استفاده کنیم به هر حال در مرحله مقدماتی نمی‌توانیم از بازیکنان بزرگسال استفاده کنیم. 
 
سرمربی تیم ملی امید در خصوص تفاوت این تیم ملی با تیم‌های ملی گذشته گفت: تفاوتی که این تیم با تیم‌های 40 سال گذشته دارد این است که در گذشته در بین بازیکنان شخصیت و روحیه ملی دیده نمی‌شد اما، امروز شخصیت تیمی شکل گرفته و بازیکنان تفاوتی بین تیم امید و بزرگسالان نمی‌بینند.
 
خاکپور بیان کرد: که تا الان هیچ کس از من در مورد گزارش کاری که انجام دادم سوال نکرده است بر این اساس خودم در این باره توضیحاتی می‌دهم من در تاریخ 25/9 مسئولیت تیم ملی امید را قبول کردم درآن زمان 25 بازیکن در تمرینات حضور داشتند و ما آنها را به کیش بردیم و به نتایجی در آنجا دست یافتیم که این همه بضاعت تیم ما نمی‌تواند باشد بر این اساس بعد از برسی حدود 40 ،41 نفر از لیگ برتر و 40،50 نفر از لیگ یکی به اردو دعوت کردیم بازی دوستانه بین آنها برگزار کردیم و بازیکنان شایسته را به تیم اضافه کردیم همچنین 14،15 نفر از با بازیکنان اصلی تعویض کردیم و تیم جدید ساختیم و بازیکنان را انتخاب کردیم.
 
وی در ادامه عنوان کرد: ما در زمان بندی لازم به استخوان بندی تیم رسیدیم و در تیم انگیزه حضور در المپیک را ایجاد کردیم و تلاش بازیکنان را در اردو مشاهده کردیم ما بازیکنان مستعدی داریم که می‌تواند به فوتبال مملکتشان کمک کند.
 
وی درباره وضعیت آزمون و جهانبخش تصریح کرد: این بازیکنان از بهترین بازیکنان فوتبال کشورمان هستند که می‌توانند به تیم ملی امید کمک کنند که ما هم از آنها استفاده خواهیم کرد.
 
خاکپور بیان کرد: اردوی 8 روزه در کیش داشتیم در آنجا بازیکنان مدنظرمان را انتخاب کردیم به عمان سفری داشتیم و با تیم ملی زیر 22 سال این تیم بازی داشتیم این تیم بازی‌اش شبیه بازی عربستان بود در اردوی ترکیه با همکارانم شبیه سازی کردیم و یک هفته ترین و چهار بازی پشت سر هم ترتیب دادیم.

خاکپور در مورد اینکه اگر تیم ملی به المپیک صعود نکند انتقادهایی علیه او انجام خواهد شد در حالیکه هم‌اکنون ورزشی‌ها او را یک جنتلمن می‌دانند گفت: کارشناسان به من لطف دارند اما فکر نمی‌کنم عدم نتیجه‌گیری روی جنتلمن بودن تأثیر بگذارد. عدم نتیجه‌گیری به کار فنی ربط دارد که اگر ما درست کارهای خود را انجام ندهیم قطعاً با تمام وجود جوابگو خواهم بود هرچند که باید این موضوع را در نظر بگیریم که در فوتبال یک سر برد وجود دارد و یک سر باخت اما ما قطعاً تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

وی در خصوص اینکه تیم ملی بیش از 40 سال است که به المپیک نرفته و چه راهکاری برای راهیابی به این رقابت‌ها دارد، گفت: ما تمام تلاش خود را در این زمینه خواهیم کرد. این موضوع که 40 سال است به المپیک نرفته‌ایم برای همه ما خوب نیست اما معتقدم اگر شخصی مسئولیتی را حتی برای یک ساعت می‌پذیرد باید جوابگو باشد. من هم قطعاً از این موضوع مستثنی نخواهم بود و پس از هر اتفاقی به تمامی سؤالات جواب خواهم داد اما یک موضوع را بگویم که انصاف را در نظر بگیرید برای اینکه در فوتبال یک تیم به بلوغ برسد به یک یا دو سال زمان نیاز دارد اگر فکر می‌کنید کاری که 40 سال انجام نشده را می‌توان در دو ماه انجام دهید به انصاف خودتان باز می‌گردد اما به یک موضوع معتقدم که اگر آدم ریسک می‌کند باید ریسک بزرگ انجام دهد.

وی در مورد اینکه چه سبکی را برای بازی‌ها انتخاب خواهد کرد و آیا همانند تیم بزرگسالان به دنبال نتیجه‌گرایی است، گفت: برای رسیدن به یک سبک زمان زیادی لازم است. تیم بزرگسالان در شرایطی قرار نگرفته که چهار بازی پشت سر هم و یک روز در میان انجام دهد اما ما سعی می‌کنیم در این مینه از سیستم گرمسیری استفاده کنیم تا بازیکنان بیشتری را مورد استفاده قرار دهیم. قطعاً‌ در مراحل بعدی با کادر فنی بزرگسالان مشورت خواهیم کرد تا به یک قاعده و سبک بازی دست یابیم.

**بهنام برزای: به خاطر خواهر مرحوم استقلالی شدم

کاپیتان تیم ملی امید در ادامه نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: من از بچگی ارادت خاصی به تیم استقلال داشتم، اما دراین چند سال اخیر بیشتر پیشنهادهایم از تیم پرسپولیس بود حتی زمانی که علی دایی مسئولیت هدایت این تیم را بر عهده داشت اما با مشورت‌هایی که با خانواده و بزرگان داشتم به این تیم نرفتم و راه آهن را انتخاب کردم.

وی اضافه کرد: این لطف امیر قلعه نویی بود که من سرانجام با تمام ارادتی که به این تیم داشتم به استقلال پیوستم، امیرخان یکی از بهترین مربیان است که در لیگ همواره موفق بوده، البته خواهر مرحوم که چندماه پیش وی را از دست دادم در انتخابم پیش وی را از دست دادم در انتخابم برای پیوستن به استقلال نقش ویژه‌ای داشت،‌ خواهرم با بردهای استقلال خوشحال می‌شد و از باخت‌های آنها ابراز ناراحتی کردم تصمیمی که برای استقلال شدن گرفتم کاملا حرفه‌ای و بامشورت بوده است.

برازی در ادامه در خصوص کادر فنی تیم ملی امید گفت: بازیکنان تیم ملی امید خدارا شکر می‌کنند که کادری قوی و حرفه‌ای مسئولیت تیم را بر عهده گرفته است،‌همه اعضا جزو شخصیت‌های بزرگ و فوتبال هستند ما تمرینات هوازی خوبی را پشت سر گذاشتیم بازی‌های دوستانه هم داشتیم و سعی کرده‌ایم به انتظاری که کادر فنی از ما دارند نزدیک شویم.

برزای تاکید کرد: تفاوت اصلی تیم ملی امید فعلی باتیم‌های قبلی این است که از نظم خوبی برخوردار شده، مشکلات قبلی که مربیان با باشگاه‌ها در خصوص در اختیار گرفتن ملی پوشان دچار مشکل بودند به طورکامل از بین رفته و بین مربیان و باشگاه‌ها هماهنگی خوبی برقرار است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار