هیثم توبالجا، ترروریستی که در انفجارهای تروریستی شهر ریحانیه و قاچاق سلاح برای تروریست ها در سوریه دست داشته، با دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ترکیه هماهنگ بوده و بیش از 873 بار بین ترکیه و سوریه رفت و آمد داشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ بنابر گزارشی که ریاست اداره مبارزه با تروریسم در پلیس مرکزی ترکیه آن را ارائه کرده است، فاش شد که هیثم توبالجا، ترروریستی که در انفجارات تروریستی شهر ریحانیه و قاچاق سلاح برای تروریست ها در سوریه دست داشته است، از طریق گذرگاه "یایلاداغ" در مرز ترکیه با سوریه، طی سال های 2011 تا 2014، با اطلاع دستگاه اطلاعات ترکیه، 873 بار وارد سوریه شده است.

روزنامه "حریت" ترکیه، به نقل از این گزارش می نویسد: این تروریست ترک، با دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ترکیه هماهنگ بوده و بیش از 873 بار بین ترکیه و سوریه رفت و آمد داشته است.

این گزارش توجه را بدین سمت معطوف داشته است که توباجا، ملقب به "فرمانده ارواح"، در حمله مسلحانه ای که سه تن از تروریست های داعش علیه نیروهای امنیتی ترکیه در شهرستان "اولوکیشلا" از توابع استان "نیدا" انجام دادند و منجر به کشته و زخمی شدن 11 نفر در 20 مارس گذشته شد، و همچنین در انفجارهای تروریستی شهر ریحانیه از توابع استان اسکندرون که منجر به کشته شدن 53 تن شد، دست داشته است.

علاوه براین و در راستای اثبات مجدد تهدیدات ناشی از همدستی دولت ترکیه در حمایت از تروریسم در سوریه و پیامد های منفی آن بر منطقه و از جمله خود ترکیه، روزنامه "ایدینلینک" ترکیه نیز گزارشی را منتشر کرده که کوتاهی فرماندهی پلیس ترکیه در جمع آوری اطلاعات، پیش از انجام انفجارات تروریستی در شهر ریحانیه را اثبات می کند؛ به نحوی که وکیل مسئول در این پرونده، می گوید: در کیفر خواست این پرونده، به این موضوع اشاره شده است که پلیس استان اسکندرون، پیش از وقوع این انفجارات، نامه ای را در این خصوص دریافت کرده، ولی بدون هیچ توجیهی، اقدامی جدی در راستای پیگیری آن انجام نداده است.

گفتنی است، فرماندهی ژاندارمری ترکیه، در گزارشی اطلاعاتی به مقامات رسمی این کشور، از برنامه تروریست های "جبهه النصره" جهت انجام انفجارهای تروریستی در ترکیه، خبر داده بود.

شایان ذکر است،گروه تروریستی داعش مساعدت ها و تسهیلات گسترده ای را از دولت حاکم در ترکیه که سرزمین های ترکیه را به مقر و گذرگاهی برای این گروه های تروریستی مبدل ساخته و از انها حمایت نظامی و پزشکی می کند، دریافت می نمایند؛ امری که موجب تظاهرات گسترده در خیابان های ترکیه شده و به دنبال آن نیروهای امنیتی اردوغان به شکلی وحشیانه آنان را سرکوب کرده‎اند.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار