فرزاد مؤتمن، کارگردان سینما در گفتگو با
خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: حدود 60 – 70 سال پیش، زمانی که استودیو پاریس فیلم ساخته شد، از همان موقع فیلمها عادت کردند در یک اثر علاوه بر ملودرام و کمدی، ژانرهای دیگری چون حادثهای و هم موزیکال داشته باشند که هوشنگ کاووسی اسم این جور فیلمها را فیلم فارسی گذاشت و ما عادت نداشتیم ژانرها را با هم تجربه کنیم.
وی ادامه داد: بعد از ظهور موج نو که تحولی در سینما به وجود آمد، باز هم کمتر به موضوع ژانر خاصی پرداخته شد و نمونه مثال زدنی برای این موضوع جلال مقدم بود که به ژانرهای مختلف در فیلمهای مختلف پرداخت که متاسفانه ایزوله شد و قدر او را ندانستند و کم کم از یادها رفت.
وی اظهار داشت: عوامل متعددی به ژانر جنایی ضربه زدند که شامل دخالت بخشهای دولتی، استقبال نکردن مخاطبان، بودن ممیزیهای زیاد و نداشتن ادبیات جنایی است و بخش ممیزی قسمت عمده این موضوع را به خود اختصاص داده و مخاطبان سینما هم به دیدن نوع به خصوص از فیلمهایی با درام اجتماعی روی آوردهاند.
وی در پایان گفت: به دلایل ذکر شده در حال حاضر ژانر جنایی سینما با کاراکترهای بی هویت و کاغذی از آب در آمده و از استقبال خوبی برخوردار نیست و اگر مهربان تر با این ژانر برخورد شود، یکی از جذاب ترین ژانرهای سینما را داری و بخش زیادی از مخاطبان را از دست نمیدهیم.
انتهای پیام/ اس