روزنامه جروزالم پست در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم مایکل ویلنر نوشت: مقامات اسرائیلی معتقدند احتمال دستیابی به توافق با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور تا 24 نوامبر بیش از احتمال شکست مذاکرات است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، اکنون نتانیاهو و اعضای کابینه وی که خود را برای توافقی حاضر می کنند که به گفته یک منبع شامل "امتیازهای سخاوتمندانه ای" خواهد بود درتلاشند نه با دولت اوباما بلکه با سران اروپا در پاریس و برلین لابی کنند تا از این طریق مانع دستیابی به توافقی شوند که برای اسرائیل غیرقابل قبول خواهد بود. 

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به لندن سفر کرد تا مقامات دولتی کشورهای خاور میانه را در جریان پیشرفت مذاکرات قرار دهد. 

درحال حاضر مذاکرات ایران در مرحله حساسی قرار دارد. مذاکرات در سطح وزرا هفته گذشته در مسقط برگزار شد و اواخر این هفته مرحله نهایی آن در وین از سرگرفته خواهد شد. 

اما این احتمال وجود دارد که تلاش یک دهه ای بین آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان از یک سو و ایران از سوی دیگر ادامه پیدا کند. بر اساس توافقنامه موقتی که نوامبر گذشته به امضا رسید به دو طرف مذاکره نهایت یک سال فرصت گفتگو داده شده بود. اما  یک توافقنامه موقت جدید در دست بررسی است تا درصورتی که مذاکره کنندگان نتوانند در فرصت تعیین شده به توافق دست یابند، به امضا رسد. 

یک مقام دولت اوباما روز دوشنبه مذاکرات مسقط را جدی، مستقیم و دشوار توصیف کرد و گفت تمدید مدت زمان مذاکرات مورد بحث نبوده است.  وی با تاکید بر این که پیشرفت هایی حاصل شده است گفت اما هنوز شکاف هایی وجود دارد. 

کاهش قیمت نفت احتمالا بر روند مذاکرات تاثیر خواهد گذاشت. 





انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار