رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان از آغاز روند رسیدگی به تجدیدنظرخواهی درباره شکایات انتخاباتی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "عبدالستار سعادت" رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان روز یکشنبه به خبرنگاران در کابل گفت: شکایت‌های انتخاباتی افغانستان به صورت علنی و با حضور یا بدون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست‌جمهوری افغانستان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به آغاز روند تجدیدنظر در آرای کمیسیون‌های استانی رسیدگی به شکایات انتخاباتی در کابل افزود: از نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان می‌خواهیم با حضور در این نشست‌ها از ادعاها و اتهامات علیه خود دفاع کنند.

سعادت تاکید کرد: حضور نیافتن نمایندگان نامزدهای انتخابات در جلسات علنی این کمیسیون به معنای انصراف آنها از ادعایشان تلقی می‌شود.

رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان از نمایندگان دو نامزد ریاست جمهوری خواست اسناد و مدارکی را که علیه تیم رقیب خود در اختیار دارند به کمیسیون شکایات انتخابات ارائه کنند.

وی قطع رابطه ستادهای انتخاباتی با کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان را اقدامی غیرموجه دانست.

خانم "ریدا عظیمی" عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان نیز از ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله خواست نمایندگان خود را به نشست‌های علنی این کمیسیون اعزام کند.

وی افزود: این کمیسیون بدون حضور نمایندگان نامزدها نیز‌ رای خود را صادر خواهد کرد.

این درحالی است که ستاد انتخاباتی عبدالله در اعتراض به بی‌توجهی کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان ،‌ روابط خود را با این کمیسیون‌ها قطع کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار