تظاهرات به قانون سهمیه‌بندی مشاغل دولتی در بنگلادش به خشونت کشیده شد.

تظاهرات معترضان در بنگلادش در نهایت با مداخله پلیس به خشونت کشیده ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، اعتراضات سراسری در بنگلادش به سیستم سهمیه بندی مشاغل دولتی با مداخله پلیس همراه شده و به خشونت کشیده شد. در این تظاهرات ضددولتی نیرو‌های امنیتی از گاز اشک آور برای متفرق ساختن معترضان استفاده کردند. 

منابع بیمارستانی جان باختن دستکم ۵ معترض در این اعتراضات را تایید کرده و از زخمی شدن ده‌ها تن دیگر خبر می‌دهند. تنها در تظاهرات روز دوشنبه بیش از یکصد نفر زخمی شده بودند. 

معترضان به قانون سهمیه بندی برای مشاغل دولتی جاده ها، بزرگراه ها، خطوط ریلی را مسدود کرده و مانع از به جریان افتادن رفت و آمد عمومی شدند. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان در این تظاهرات شرکت کرده اند. 

براساس قانون جدید، اعضای خانواده مبارزان در جنگ استقلال بنگلادش در ۱۹۷۱ اکنون ۳۰ درصد از سهمیه مشاغل دولتی را کسب خواهند کرد. این امتیازات در حالی داده می‌شود که اکنون جمعیت زیادی از جوانان بنگلادشی بیکار هستند. 

اکنون پلیس بنگلادش به منظور سرکوب اعتراضات به محیط‌های دانشگاهی یورش برده و اقدام به دستگیری و متفرق کردن دانشجویان معترض می‌کند. 

تظاهرات امروز (سه شنبه) دومین روز از تظاهرات سراسری در بنگلادش محسوب می‌شود. برآورد می‌شود به تظاهرات طی روز‌های آتی در این کشور ادامه یابد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار