"سامح الشکری" وزیر امور خارجه مصر برای شرکت در کنفرانس وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی صبح امروز راهی شهر جده شد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، وزیر امور خارجه مصر برای شرکت در چهل ویکمین کنفرانس وزرای  امور خارجه سازمان همکاری اسلامی صبح امروز راهی شهر جده شد .

چهل و یکمین کنفرانس وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی تا ساعات آینده در  شهر جده آغاز می شودو "سامح الشکری" به عنوان وزیر امور خارجه جدید مصر در صدر هیئتی در این کنفرانس  شرکت می کند .

 منابع دیپلماتیک مصر اعلام کردند کنفرانس وزیران امورخارجه سازمان همکاری اسلامی  فرصت بسیار مناسبی برای سامح الشکری خواهد بود تا با حضور در یک نشست منطقه ای و بین المللی با وزیران امور خارجه کشورهای شرکت کننده درباره موضوعات  مختلف ، تقویت روابط مصر با این کشورها و برخی مسایل مهم دیگر گفتگو کند .

 دولت جدید مصر دیروز سوگند یاد کرد و سامح الشکری جانشین "نبیل فهمی "وزیر خارجه پیشین شد . 
 وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در نشست دو روزه در جده  تازه ترین تحولات و مسایل مهم جهان اسلام ،  به ویژه اوضاع عراق و سوریه را بررسی خواهند کرد.

منابع آگاه اعلام کردند بحران سوریه و عراق و پیامدهای آن بر ثبات و امنیت منطقه از اهمیت بالایی برای کشورهای منطقه و جهان اسلام  برخوردار است .

تحولات داخلی لیبی، میانمار و فیلیپین از دیگر  محور های مورد بحث در کنفرانس جده خواهد بود .

سامح  الشکری همچنین در نشست وزرای امور خارجه عرب که قرار است در حاشیه  کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار شود ، شرکت می کند .

 نشست وزرای خارجه عرب  به درخواست مصر با هدف بررسی بحران عراق تشکیل می شود .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار