سفیر ایران در امارات گفت: حجم مبادلات تجاری میان ایران و امارات در سال 2013، 15 میلیارد و 700 میلیون دلار بوده که این نشان‌دهنده ظرفیت بالا جهت مبادلات تجاری میان ایران و امارات است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ فیاض، سفیر ایران در امارات در دیدار هیئت تجاری امارات با اعضای اتاق بازرگانی تهران که صبح امروز در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد با اشاره به روابط ایران و امارات در سال‌های گذشته گفت: روابط ایران و امارات روابطی دیرینه و بر پایه شاخص‌های مختلف از جمله شاخص اقتصادی است.
 
وی گفت: حضور ایرانیان در امارات جزو سوابق تاریخی این کشور است و این دو کشور علی‌رغم حوادث مختلف روابط خوبی داشتند.
 
سفیر ایران در امارات با اشاره به حجم مبادلات میان این دو کشور گفت: مبادلات تجاری میان ایران و امارات در سال 2013 نزدیک به 15 میلیارد  و 700 میلیون دلار در سال 2012، 17 میلیارد دلار در سال 2011، 23 میلیارد دلار و در سال 2010 ، 20 میلیارد دلار بوده است که این نشان دهنده ظرفیت بالا جهت روابط اقتصادی میان ایران و امارات است.
 
وی افزود: تحریم‌ها موجب متضرر شدن تجار اماراتی شده است و ما امیدواریم دو کشور روابط خوبی را که در گذشته داشتند ادامه بدهند.
 
فیاض تصریح کرد: البته بخش خصوصی نیز در توسعه روابط میان دو کشور نقش مهم و بی‌بدیلی دارد.
 
**بخش خصوصی مؤثر در رفع موانع میان دو کشور
 
محمد ال ظبی سفیر امارات در ایران در ادامه این دیدار گفت: هم اکنون جنبه اقتصادی و اقتصاد یکی از عوامل تأثیرگذار در روابط میان کشورها است.
 
وی گفت: عوامل خارجی در سال‌های گذشته نتوانستند تأثیر زیادی بر روابط ایران و امارات داشته باشند.
 
وی در ادامه با اشاره به اعداد و ارقام اعلام شده از سوی سفیر ایران در امارات گفت: من با این اعداد اختلاف نظر دارم و حجم مبادلات میان دو کشور بسیار بیشتر از این مقدار بوده است اما در جایی ثبت نشده است.
 
سفیر امارات در ایران با اشاره به افزایش مبادلات میان ایران و امارات گفت: امیدواریم بتوانیم هر مانعی که پیش می‌آید برطرف کنیم و مشکلات را حل کرده و مبادلات تجاری را میان این دو کشور را افزایش دهیم.
 
وی در ادامه گفت: هم اکنون مسئولیت بر عهده بخش خصوصی است که بررسی کند مشکلات و موانع را و مسئولیت برطرف کردن آنها را بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: امارات ، ایران ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار