مدیر کل دفتر سامانه‌های مقیاس کوچک ساتبا گفت: ۱۰ هزار مگاوات سامانه خورشیدی کوچک مقیاس برای خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد ایجاد شده است.

محمد جعفرنژاد در خصوص آخرین وضعیت سامانه‌های خورشیدی حمایتی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در این زمینه با همکاری نهاد‌های حمایتی ریل‌گذاری مناسبی صورت گرفته و امسال بیش از ۱۰ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی احداث شده است، تقریبا ۷ هزار سامانه نیز در مرحله احداث قرار دارند.

او افزود: ۵۰ هزار خانواده تحت پوشش نهاد‌های حمایتی که فضای استفاده از سامانه‌های خورشیدی را دارند توسط شرکت‌های توزیع شناسایی شده و در صورت تامین منابع مالی و اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها آمادگی لازم برای مجهز شدن این خانوار به سامانه‌های خورشیدی و کسب درآمد فراهم شده است تا ۳ الی ۶ ماه آینده سامانه‌های این ۵۰ هزار خانوار به بهره برداری برسد.

مدیرکل دفتر سامانه‌های کوچک مقیاس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: یکی از اقدامات مناسب دیگری که در این زمینه انجام شد، احداث نیروگاه‌های تجمیعی برای افرادی بود که خانه‌های آنها امکان ایجاد سامانه‌های خورشیدی را نداشت و یا مستاجر بودند. با هماهنگی سازمان‌های متولی تامین زمین سامانه‌های تجمیعی احداث شده تا تعداد زیادی از خانوار‌ها به طور مساوی از سودآودری این سامانه‌ها درآمد کسب کنند.

خبرنگار: امیرمحمد درویشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار