شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از ادامه رایزنی‌ها برای دریافت سود سهام عدالت از ناشران خبر داد.

به دلیل درخواست‌ها و پیگیری‌های فراوان سهامداران عدالت در خصوص زمان دریافت مرحله سوم سود سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ باشگاه خبرنگاران جوان این موضوع را از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پیگیری کرد و در اطلاعیه‌ای اعلام شد: با وجود رایزنی‌ها و مکاتبات مکرر و اتمام مهلت قانونی هشت ماهه شرکت‌ها برای پرداخت سود سهام خود بر اساس قانون تجارت، همچنان ۴ شرکت سود سهام عدالتشان را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

گروه مپنا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پالایش نفت بندرعباس تاکنون وجوه مرحله سوم خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

پیش از این نیز شرکت فجر انرژی خلیج فارس از افزایش سرمایه خود از محل سود سهام عدالت خبر داده بود، اما تاکنون مسئولان این شرکت میزان دقیق افزایش سرمایه خود را به شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام نکرده اند. 

 با توجه به شرایط فوق، هم اکنون امکان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مسیر نیست، اما سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال رایزنی و مذاکرات لازم برای دریافت سود از شرکت‌های فوق هستند تا بتوانند مجوز‌های لازم را از شورای عالی بورس و اوراق بهادار برای واریز مرحله پایانی سود سهام عدالت اخذ کنند.

گفتنی است، مراحل اول و دوم سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در اواخر آذر و اسفندماه سال گذشته به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار سود واریز شد.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۷ تير ۱۴۰۳
تورو خدا پیگیری کنید مردم از شما خبرنگاران انتظار دارند پزگیر مطالبات باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۷ تير ۱۴۰۳
این از بی عرضگی شما مسئولین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۷ تير ۱۴۰۳
ای بابا
یعنی کسی نیست اینها رو توبیخ کنه؟
اگر اصل سهام پیش خودمون باشه خیلی بهتره. می تونیم مدیریت بهتری روش انجام بدیم.
چرا این مبالغ رو برامون آزاد نمی کنید؟
آخرین اخبار