مطبوعات الجزاير:

بوتفليقه در امتحان شفاهی ناکام ماند

مطبوعات الجزایر سه شنبه نوشتند عبد العزیز بوتفلیقه که دیروز برای چهارمین بار به عنوان رئیس جمهور این کشور سوگند یاد کرد در " آزمون اجباری سوگند ریاست جمهوری" ناکام ماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مطبوعات الجزایر سه شنبه نوشتند عبد العزیز بوتفلیقه که دیروز برای چهارمین بار به عنوان رئیس جمهور این کشور سوگند یاد کرد در " آزمون اجباری سوگند ریاست جمهوری" ناکام ماند.

ناکامی بوتفلیقه در ادای سوگند ریاست جمهوری بار دیگر پرسشهایی را درباره توانایی وی برای عمل به وظایفش مطرح کرده است. بوتفلیقه هفتاد و هفت ساله دیروز به دنبال سلیمان بودی رئیس دادگاه عالی الجزایر با صدای ضعیفی که تقریبا به گوش نمی رسید عبارات سوگند را تکرار کرد و بر روی صندلی چرخدار نشسته بود و یک دستش را روی قرآن کریم گذاشته بود و متن یک سخنرانی کوتاه را نیز به دشواری خواند.

روزنامه الوطن چاپ الجزایر در افتتاحیه خود نوشت : بوتفلیقه در امتحان شفاهی ناکام ماند.
الوطن الجزایر افزود رئیس جمهور به علت بیماری نمی تواند حرکت کند و تلاش زیادی کرد از این امتحان دشوار و طاقت فرسا عبور کند.

یکسال پیش بوتفلیقه سکته مغزی کرد که باعث شد وی در بیمارستان نظامی وال دوگراس در پاریس حدود سه ماه بستری شود.

الوطن نوشت : مردم الجزایر که این لحظات فاجعه بار را در تلویزیون پیگیری می کردند برای کشور خود اندوهگین شدند زیرا شاهد صحنه نامطمئنی درباره وضع جسمانی بوتفلیقه بودند که به مدت پنج سال بر کشور حکومت خواهد کرد.

روزنامه الخبر چاپ الجزایر نیز در صفحه اول خود با تیتر بزرگی نوشت : سخنرانی ناقص رئیس جمهوری که با دشواری توانست 49 کلمه از متن 21 صفحه ای این سخنرانی را بخواند.

الخبر به کنایه افزود : این صحنه با ناتوانی صاحب عروسی (‌رئیس جمهور) در خواندن متن سخنرانی که طرفداران رئیس جمهور پیش از آغاز مراسم عروسی در اختیار مطبوعات گذاشته بودند پایان یافت و این دلیل محکمی است که نشان می دهد بر خلاف طرفداران رئیس جمهور که گفته‌اند بوتفلیقه با عقل خود حکومت می کند نه با پاهایش ، رئیس جمهور نمی تواند به وظایفش عمل کند.

روزنامه لیبرتی از یک" مراسم سریع" سخن گفت و نوشت بوتفلیقه " فقط مقدمه سخنرانی‌اش را خواند و او همه پرسی را با رأی گیری اشتباه گرفته بود.

از طرف دیگر روزنامه لوکوتیدیان دوران نوشت مراسم سوگند بار دیگر پرسش نگران کننده را در خصوص توانایی رئیس جمهور برای عمل به وظایفش مطرح کرد.

این روزنامه نوشت : نظام ممکن است اطمینان بدهد که همه چیز بر وفق مراد است اما بحث و جدل طبی بر سر وضع جسمانی رئیس جمهور با شاخه های سیاسی اش ادامه خواهد یافت.
بوتفلیقه با 81 درصد آرا در هفدهم آوریل کنونی برای چهارمین بار رئیس جمهور الجزایر شد اما مخالفانش این انتخابات را تقلبی توصیف کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار