رئیس جمهور ترکیه در واکنش به صدور احکام اعدام جمعی برای شمار زیادی از اعضای اخوان المسلمین تاکید کرد که صدور چنین احکامی در مصر زیان بزرگی برای آینده این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المصری الیوم؛  "عبدالله گل" طی اظهاراتی در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور آلمان گفت: نمی‌توان چنین مجازات‌های صادره از دادگاه‌های سیاسی را پذیرفت و حتی عقل نیز این احکام را در این مرحله غیر عادی که دموکراسی در آن به تعلیق درآمده است، قبول نمی‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه این مجازات‌ها زیان بزرگی برای آینده مصر است، ابراز امیدواری کرد که بازداشت‌شدگان هر چه زودتر آزاده شده و راه برای دموکراسی و انتخابات آزاد در مصر باز شود.
 
دادگاه جنایی المنیا امروز دوشنبه به ریاست قاضی "سعید یوسف سعد صبره" و عضویت "ابراهیم ولید" و "طلعت جوده" به عنوان مستشاران قضایی، دستور ارجاع حکم اعدام 683 نفر از اعضای اخوان المسلمین از جمله «محمد بدیع» رهبر این گروه به مفتی مصر را، به اتهام یورش به مرکز پلیس العدوه و برهم زدن نظم و امنیت عمومی، صادر کرد.
 
این دادگاه همچنین 37 تن از اعضای اخوان المسلمین را که حکم اعدام آنها در ماه مارس گذشته به مفتی ارجاع داده شده بود، به اعدام محکوم کرد و همچنین 491 نفر دیگر نیز به اتهام یورش به مراکز پلیس در دو شهر سمالوط و مطای در استان المنیا به حبس ابد محکوم شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار