"شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن از بیانیه مشترک با اوباما رئیس جمهور آمریکا تمجید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ نخست وزیر ژاپن از بیانیه مشترک با اوباما رئیس جمهور آمریکا تمجید کرد.

"شینزو آبه" افزود : وی و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به موفقیتی تاریخی در توافقنامه ای درباره مسائل امنیتی دست یافتند و در گفتگوهای تجاری دو جانبه نیز پیشرفت‌های زیادی داشتند.

آبه اندکی پس از پایان سفر اوباما به ژاپن که اولین سفر رسمی رئیس جمهور آمریکا به ژاپن در 18 سال گذشته بود ، در کنفرانسی خبری گفت : بیانیه مشترکی که صادر کردیم، بیانیه ای تاریخی برای ژاپن و آمریکاست. به ویژه در این بیانیه مشترک ، با تغییر شرایط موجود از طریق زور مخالفت شده است. به علاوه در این بیانیه تاکید شده است جزایر سینکاکو تحت حمایت ماده پنجم پیمان امنیتی میان دو کشور است.

دو کشور با انتشار بیانیه ای مشترک تاکید کردند آن‌ها با هر تلاشی برای اعمال ادعای مالکیت زمینی یا دریایی از طریق زور و تهدید مخالفند و مشخص کردند پیمان امنیتی میان ژاپن و آمریکا جزایر ژاپنی را که چین ادعای مالکیت آنها را دارد، پوشش می دهد. در این بیانیه همچنین از طرح دولت ژاپن برای اینکه اجازه دهد ارتش این کشور به دفاع از کشورهای دوست که هدف حمله قرار می گیرند، کمک کند ، استقبال شده است. با وجود این آمریکا و ژاپن نتوانستند به توافق تجاری دو جانبه برسند که یکی از مهمترین اهداف رهبران دو کشور است. البته آبه تاکید کرد در گفتگوها در این خصوص پیشرفت زیادی حاصل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار