سرپرست سفارت کشورمان در لندن در پی اتهام بی‌اساس دخالت ایران در مناقشه اوکراین، به وزارت امور خارجه انگلیس دعوت شد.

وزارت امور خارجه انگلیس امروز چهارشنبه طی بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد اعلام کرد: امروز با هماهنگی شرکای اروپایی و با دستور وزیر، علی متین فر کاردار سفارت ایران در لندن به وزارت امور خارجه احضار شد.

وی با تکرار ادعا‌های بی‌اساس درباره «انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه برای استفاده در اوکراین» مدعی شد: «هرگونه انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه افزایش شدید تنش‌ها تلقی و با پاسخ قابل توجهی مواجه می‌شود.»

انگلیس به همراه آلمان، فرانسه و ایالات متحده آمریکا، روز گذشته به بهانه دخالت ایران در مناقشه اوکراین، تحریم‌ها علیه تهران را تشدید کردند. وزارت امور خارجه انگلیس انگلیس با صدور بیانیه‌ای از تحریم ۷ فرد و نهاد ایرانی و لغو قرارداد دوجانبه ارائه خدمات هوایی با ایران خبر داد.

همچنین سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و المان، با صدور بیانیه‌ای مشترک، پس از تکرار ادعا‌ها درباره همکاری نظامی ایران با روسیه در جنگ اوکراین، مدعی شدند: «ما از ایران می‌خواهیم فوراً تمام حمایت‌های خود از جنگ روسیه علیه اوکراین را متوقف و توسعه و انتقال موشک‌های بالستیک خود را متوقف کند.»

این درحالی است که مقام‌های ایران و روسیه بار‌ها ادعای همکاری نظامی در ارتباط با جنگ اوکراین را رد و آن را بی‌اساس توصیف کرده‌اند.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان امروز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند، نوشت: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام.

وی افزود: معتادین تحریم باید از خود بپرسند: چگونه ایران قادر است تسلیحات پیچیده بسازد و به ادعای شما بفروشد؟

عراقچی در پایان تاکید کرد: تحریم‌ها راه حل نیستند بلکه بخشی از مشکل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار