یک مقام ارشد در برنامه جهانی غذا وضعیت انسانی در نوار غزه را که با حملات دائم اسرائیل مواجه است، سخت‌تر از همیشه توصیف کرد.

یک مقام ارشد در برنامه جهانی غذا وضعیت انسانی در نوار غزه را که با جنگ اسرائیل مواجه است و وارد دوازدهمین ماه متوالی خود شده است، «سخت‌تر از همیشه» توصیف کرد.

براساس گزارش القدس العربی، کورین فلیشر، مدیر منطقه‌ای خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپای شرقی در برنامه جهانی غذا گفت که عملیات بشردوستانه در غزه با نزدیک شدن به فصل زمستان در نوار ویران شده غزه از همیشه دشوارتر شده است.

سایت سازمان ملل متحد به نقل از این مقام بین‌المللی نوشت: افزایش خشونت‌ها علیه کارکنان سازمان‌های بشردوستانه تلاش‌های ما برای جلوگیری از قحطی در غزه را در شرایطی که نیم میلیون نفر در شرایط فاجعه‌بار و شبیه قحطی به سر می‌برند، خفه می‌کند.

 او به برخی از موانع پیش روی کارگران بشردوستانه اشاره کرد، از جمله ساعت‌های بی‌پایان برای گرفتن چراغ سبز از رژیم صهیونیستی برای حرکت و جاده‌هایی که در ماه‌های زمستان غیرقابل عبور می‌شوند و ویران شده اند.

 اشاره او به انتظار طولانی تا کسب مجوز از نیرو‌های ارتش اسرائیل برای حرکت از منطقه‌ای به منطقه دیگر در نوار غزه، به ویژه برای حرکت از طریق محور نتزاریم نتساریم از جنوب نوار به شمال آن بود.

این مقام سازمان ملل به ازدحام شدید ساکنان نوار غزه اشاره کرد، جایی که حدود دو میلیون نفر در حدود ۱۱ درصد از منطقه پرجمعیت نوار غزه زندگی می‌کنند.

فلیشر گفت که در جریان سفر خود به غزه در ماه ژوئیه، مردم را دید که در کمپ‌های موقت در سواحل و پناهگاه‌های آنروا، جایی که ۶۰ تا ۷۰ نفر در کلاسی که معمولا ۲۰ تا ۳۰ نفر را در خود جای می‌داد، زندگی می‌کردند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار