معترضان مسلح بندر زاویه لیبی را بستند و به برخی از تانکرهای حامل فراورده های نفتی اجازه ندادند محموله‌های خود را تخلیه کنند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل خبرگزاری محیط ،معترضان مسلح بندر زاویه در غرب لیبی را بستند و به برخی از تانکرهای حامل فراورده های نفتی اجازه ندادند محموله های خود را تخلیه کنند .

شرکت ملی نفت لیبی روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد پس از اینکه معترضان مسلح  مسیر اصلی منتهی به پالایشگاه  زاویه در مجاورت این بندر را بستند ، فعالیت این پالایشگاه نیز از دیروز متوقف شد .

شهروندان و  افراد مسلح در اعتراض به تصمیمات کنگره ملی لیبی ( پارلمان ) بندر زاویه را بستند .

 معترضان لیبیایی از مارس گذشته همچنین میدان نفتی الشراره  و خط لوله های انتقال نفت از این میدان را مسدود کرده اند .

یکی از مهندسان پالایشگاه زاویه که ظرفیت تولید آن روزانه به 120 هزار بشکه می رسد ، گفت فعالیت این پالایشگاه کاملا متوقف شده است .

مسئولان امنیتی لیبی در روزهای گذشته توانستند بنادر الزویتینه و الحریقه در شرق این کشور را  تحت کنترل خود درآورند و پیش بینی می شود با ادامه گفتگوها میان مسئولان دولتی با  معترضان ، بنادر راس لانوف و السدره نیز به زودی از کنترل مخالفان خارج شود .

سقف صادرات نفت از بنادر الحریقه روزانه به 110 هزار بشکه ، الزویتینه  100 هزار بشکه ، راس  لانوس 200 هزار و السدره 350 هزار بشکه می رسد .

 با توقف تولید و صادرات نفت از میدان های نفتی شرق لیبی از ژویه گذشته ، سقف تولید نفت این کشور روزانه به کمتر از 250 هزار بشکه کاهش یافته است . لیبی پیش از سال 2011 روزانه یک میلیون و 500 هزار بشکه نفت خام تولید می کرد .

انتهای پیام/
برچسب ها: معترضان ، مسلح ، بندر ، زاویه ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار