نماینده گیلان و لنگرود در مجلس، گفت: آزادسازی قیمت بلیط به نفع شرکت‌های خصوصی نیست زیرا در مسیرهای کوتاه مردم به علت افزایش قیمت‌ها،‌ ترجیح می‌دهندکه از پرواز کمتر استفاده کنند.

"مهرداد یائوج لاهوتی"‌ نماینده گیلان و لنگرود در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت:‌بر اساس قانون برنامه پنجم باید آزادسازی و متنوع‌سازی قیمت بلیط هواپیما صورت بگیرد اما باید این آزادسازی را مدیریت کرد و به این معنای نیست که قیمت‌ها در همه سطوح افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد:‌ آزادسازی قیمت بلیط به نفع شرکت‌های خصوصی نیست زیرا در مسیرهای کوتاه مردم به علت افزایش قیمت‌ها،‌ ترجیح می‌دهندکه از پرواز کمتر استفاده کنند.

این نماینده تأکید کرد:‌ هواپیماهایی که سن بالایی دارند،‌ مصرف سوختشان بسیار بالاست، قطعات هواپیما را از کمپانی‌های مربوطه نمی‌گیرند بلکه از بازار سیاه دنیا تهیه می‌کنند اینها را باید به یک مرحله اقتصادی برسانیم تا بتوانند خودشان را اداره بکنند.

وی در ادامه افزود: در این نرخ‌گذاری جدید دو عامل موثر است: 1- زمان تعیین مسافرت 2- نوع خدماتی است که شرکت‌های خصوصی به افراد می‌دهند یعنی این آزادسازی باعث شده که مردم حق انتخاب داشته باشند افرادی که دوست دارند از خدمات بالاتری استفاده کنند باید پول بیشتری بدهند و افرادی که از خدمات کمتری استفاده می‌کنند پول کمتری پرداخت می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به نقاط مثبت و منفی این امر افزود: بخش خصوصی باید وارد میدان صنعت هواپیمایی شود اما باید توجیح اقتصادی داشته باشد اگر توجیح نداشته باشد شرکت‌های مسافربری به استقلال نمی‌رسند و باید در این بخش سرمایه‌گذاری شود.

انتهای پیام/  
برچسب ها: آزادسازی ، نرخ ، بلیط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار