مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در نواحی جنوب و شرق کشور شاهد خیزش گرد و خاک و وزش باد شدید خواهیم بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امروز در نواحی غرب و شمال غرب کشور شاهد بارش باران و رگبار پراکنده هستیم، گفت: در نواحی شمال آذربایجان غربی، برخی نقاط آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و همین طور ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران، رعدوبرق، وزش بادهای شدید موقتی و خیزش گردوخاک پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات گیلان در ساعات بعدازظهر و شب، در برخی نقاط رگبار باران، رعدوبرق، وزش بادهای شدید موقتی، خیزش گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

او تاکید کرد: در جنوب کشور نیز با توجه به ناپایداری‌های فصلی، طی امشب در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب غرب و مرکز کرمان، جنوب شرق فارس و شمال و شرق هرمزگان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

او  بیان کرد: برای ۳ روز آینده در شرق کشور و بخش‌هایی از استان‌های سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، تهران، خوزستان و ایلام در برخی ساعات وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که منجر به کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: طی ۲ روز آینده آب‌های جنوب کشور نیز مواج و متلاطم خواهد بود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۹ تير ۱۴۰۳
چهار روز هوا به اوج گرما رسید صنعت، کارخانجات، ادارات‌،برخي استان ها کلا تعطیل شدند و تعطیلات مناسبتی داشتیم عملا ۲۰ درصد جمعیت کشور یک هفته‌ تعطیل شدند
امروز اعلام کردند دو هفته خیلی گرم در پیش رو داريم بنظرم کل کشور تعطیل کنند
دوستان نشسته زیر باد کولر خنک در مجلس که موافق تعطیلات آخر هفته به دو روز هستند متوجه این تعطیلات که در گرما سرما بخاطر مصرف کشور تعطیل می‌شود نیستند یا کلا در ايران زندگی نمی‌کنند که اطلاع ندارند!؟
هر ۸ روز تعطیلات اين چنينی برابر با دو ماه تعطیلات شنبه‌ ها می شود
آخرین اخبار