کارشناس حوزه بورس کالا گفت: با رونمایی از گواهی سپرده نقره، سبد علاقمندان به گواهی سپرده کالایی متنوع‌تر خواهد شد.

مهدی بیات منش، کارشناس حوزه بورس کالا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر اعلام بورس کالا بناست شهریور ماه امسال از گواهی سپرده کالایی نقره رونمایی شود. گواهی سپرده کالایی که پیش از این هم برای طلا رونمایی شده بود و از آن هم استقبال خوبی صورت گرفته بود.

این کارشناس حوزه بورس کالا می‌گوید: با رونمایی از گواهی سپرده نقره بورس کالا سهامداران تنوع بیشتری را برای سرمایه‌گذاری خواهند داشت و می‌توانند از مزایای گواهی سپرده کالایی بهره‌مند شوند.

او افزود: حفاظت در برابر نوسانات قیمت، تنوع در سرمایه‌گذاری، امکان معامله آسان، شفافیت و قابلیت پیگیری از جمله مزایای گواهی سپرده کالایی است که با آمدن گواهی سپرده نقره سهامداران علاقمند به این فلز گرانبها هم می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند و از آن استفاده کنند.

نقره همسایه طلا می‌شود

به تازگی رحمان آراسته، مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: در خصوص صندوق‌های چندکالایی باید اینگونه اشاره کرد که شروع صندوق‌های کالایی با گواهی سپره شمش نقره خواهد بود. با توجه به برنامه‌ریز‌ی‌های صورت گرفته در صورتی که همه موارد بر اساس برنامه پیش رود می‌توانیم در شهریورماه گواهی سپرده شمش نقره را به شکل پیوسته وارد بازار کنیم که قطعا موازی با آن صندوق‌های کالایی و چندکالایی می‌توانند مجوز‌های لازم را دریافت و وارد سرمایه‌گذاری در حوزه شمش نقره شوند.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار