۱۰۷ دفتر پیشخوان دولت آماده ارائه خدمات مالیاتی در سراسر کشور هستند که این اقدام در راستای کاهش معطلی مودیان در دستور کار قرار گرفته است.

همزمان با شفاف سازی در طرح مالیاتی کشور و همچنین در راستای فرهنگ سازی پرداخت مالیات و از سوی دیگر در قالب کاهش معطلی مودیان در پرداخت های مالیات، الکترونیکی شدن پرداخت مالیات در دستور کار قرار گرفت.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در همین راستا علاوه بر ارائه خدمات به مودیان مالیاتی در بخش‌های مختلف، سازمان امورمالیاتی کشور در راستای کاهش معطلی و همچنین ارائه خدمات بهتر به آنها ارائه خدمات به مودیان را در دفاتر پیشخوان در دستور کار خود قرار داد. این در حالی است که پیش از این هم خدمات ارائه مجوز به درخواست کنندگان  در قالب درگاه ملی مجوزها را هم دفاتر پیشخوان در دستور کار خود قرار داده بودند.

در همین راستا سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در راستای برون‌سپاری فعالیت‌های مالیاتی به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی، فهرست ۱۰۷ دفتر پیشخوان که امکان ارائه خدمات و فعالیت‌های مالیاتی به مؤدیان را دارا هستند، اعلام شد.

بر اساس این گزارش، در راستای تکریم مؤدیان و تسهیل ارائه خدمات مالیاتی به مؤدیان، از روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه و طی مراسمی با حضور خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، ارائه خدمات مالیاتی به مؤدیان در دفاتر پیشخوان خدمات دولت رسماً آغاز شد.

خدمات مالیاتی همچون پیش ثبت‌نام، ثبت‌نام و ویرایش ثبت‌نام مؤدی، دریافت و ثبت اظهارنامه اشخاص حقیقی، دریافت و ثبت فرم تبصره ماده (۱۰۰)، دریافت و ثبت اظهارنامه املاک اجاری و استعلام بدهی مالیاتی از جمله خدمات مالیاتی قابل ارائه در دفاتر پیشخوان خدمات دولت محسوب می‌شوند.

گفتنی است تعین محل پرداخت مالیات از سوی مودیان مالیاتی خود نقش بسیار موثری در بهبود ارائه خدمات و افزایش و تسریع در روند پروژه های عمرانی  و آموزشی داشته است.

خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار