عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور گفت: باید دولت چهاردهم علاوه بر ادامه دادن طرح نهضت ملی مسکن برنامه‌ریزی لازم برای اتمام پروژه‌های باقی مانده مسکن مهر را در دستور کار خود قرار دهد.

اتمام پروژه های عمرانی به ویژه پروژه‌های نهضت ملی مسکن یکی از اولویت‌های است که باید دولت چهاردهم آن را در دستور کار خود قرار دهد همچنین  پروژه های مسکن مهری  که از دهه‌های گذشته باقی‌مانده بود را اجرایی کند چراکه حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر به دولت سیزدهم رسید که از این تعداد حدود ۱۳۷ هزار واحد را  با تمامی امکانات به بهره‌برداری و ۱۰۰ هزار واحد هم باقی مانده است  که  دولت چهاردهم باید اولویت جدی‌تری آنها را تکمیل و به متقاضیانی که برخی از آنها حتی دهه ها چشم انتظار تحویل هستند بدهد.

در همین زمینه منصوری عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه دولت چهاردهم باید در ابتدا اقدام به تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر که در برخی از شهرها از جمله پردیس و هشتگرد مانده است کند گفت: همچنین در برخی از شهرهای کشور پروژه هایی از جمله مسکن ملی باقی مانده که دولت دوازدهم آن را کلید زد اما نتوانست این پروژه ها را به اتمام برساند که طبق قانون این پروژه ها هم به نهضت ملی مسکن واگذار شد بنابراین باید دولت چهاردهم اجرای آن را در اولویت برنامه های خود قرار دهد‌‌.

وی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم شروع شد و پیشرفت‌های خوبی داشت افزود: دولت چهاردهم باید طرح نهضت ملی مسکن و قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس را در دستور کار خود قرار دهد و آن را ادامه دهد.

وی  با بیان اینکه هر وزیری که بر روی کار می آید باید به قانون جهش تولید مسکن پایبند باشد گفت : طبق قانون باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود تا دچار بحران و عقب ماندگی در بخش مسکن نشویم بنابراین پایبندی به این موضوع جزو اولویت ها است.

 وی افزود: باید یکی از شروط نمایندگان برای دادن رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه، مسکن و شهرسازی پایبندی به پروژه های نهضت ملی مسکن و اجرای قوانین این حوزه باید باشد و  در این خصوص  وزیر راه و شهرسازی دولت چهاردهم  باید تضمین دهد.

منصوری اظهار کرد: علاوه بر این دولت چهاردهم باید به مصوبات برنامه هفتم برای افزایش مساحت مسکونی کشور نیز عمل کند و برای افزایش ۲ دهم درصدی مساحت مسکونی کشور اقدام کند که مهمترین اقدام برای پیشبرد این مسئله هم عرضه زمین است.

وی گفت: عمده زمین‌ها در اختیار دولت است و باید دولت اقدام به آزادسازی زمین کند تا بتوان در قالب قانون جهش تولید مسکن این اراضی رایگان را در اختیار مردم قرار داد تا با گرفتن تسهیلات اقدام به ساخت و ساز مسکن کنند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار