در حالی که شماری از کشورهای عربی درگیر اوضاع داخلی خود هستند، رژیم صهیونیستی طرحهای خطرناک خود در خصوص مسجدالاقصی و فلسطینیان را به مرحله اجرا گذاشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه المنار؛پس از آنکه نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی و صهیونیستهای افراطی بعد از نماز جمعه به مسجد الاقصی حمله کردند، نظامیان صهیونیست درهای این مسجد را بستند. در این زمان محافظان مسجد فقط در آن حضور داشتند. پس از مدتی درگیریهای پراکنده میان فلسطینیان و صهیونیستها در خارج از مسجد رخ داد.
در همین حال درگیریهای شدیدی هم در کرانه باختری بویژه در رام الله رخ داده است که در آن چندین فلسطینی بر اثر اصابت گلوله جنگی زخمی و شماری هم بازداشت شدند. در روستاهای ساخته شده به دست فلسطینیان در منطقه اغوار در کرانه باختری هم درگیریهای شدیدی گزارش شده است.
خبرنگار شبکه المنار در پاسخ به این سوال که آیا طرحهای مخفی علیه قدس در دست اجراست، گفت: مساله از این خطرناک تر است چرا که طرحها علنی است. طی دو روز گذشته اعضای کِنِسِت و کابینه رژیم صهیونیستی از صهیونیستها خواستند که به مسجد الاقصی حمله کنند و پرچم این رژیم را در این مسجد به اهتزاز درآورند. علاوه بر این خواسته شده تا زمینه برای ساخت بنای معبد خیالی سلیمان بر خرابه های مسجد الاقصی فراهم شود.
وی درخصوص واکنشها به حملات صهیونیستها افزود: تشکیلات خودگردان و سازمانها و موسسه های مردمی فلسطین با همه سازمانهای حقوق بشری بین المللی، سازمان ملل و حتی دولت آمریکا و اروپاییها تماس گرفته اند تا در برابر اقدامات تجاوزکارانه صهیونیستها موضعگیری کنند. واقعیت آن است که صهیونیستها با سوء استفاده از اوضاع دنیای عرب به طور علنی مقدسات فلسطین را تهدید می کنند و مساله از مخفی بودن گذشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار