هفته دوم بهمن ماه مصادف با برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم فجر بود که حاشیه‌هایی را نیز به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ سی و دومین جشنواره فیلم فجر کار خود را در ابتدای هفته سینمایی آغاز کرد و همه چیز برای برگزاری 10 روزه جشنواره آماده بود حتی کسانی به برج میلاد می آمدند که شاید ربطی به سینما نداشته باشند اما علاقمند به فیلم و سینما بودند همانند محمد غرضی،  احمد مسجد جامعی، محمدرضا عارف و حتی عادل فردوسی پور.     
امسال برای برخی از خبرنگاران، مترجمان و عکاسانی که طبق سهمیه‌های اولیه و حداقلی برخی رسانه‌ها ثبت‌نام کرده و همه مراحل اداری را طی کرده بودند، کارت پوشش جشنواره صادر نشد و کارت برخی از آنان نیز با نقص و مشخصات اشتباه به دست آنان رسید که عملا استفاده از برخی از کارت‌های صادرشده را غیرممکن ساخت.

با وجود اینکه رئیس سازمان سینمایی از "جواد شمقدری" برای تولید فیلم و حضور در جشنواره دعوت کرده بود اما "جواد شمقدری" این موضوع را تکذیب و عنوان کرد که هیچ کسی از من برای حضور در جشنواره دعوت رسمی نکرده است و علاوه بر او نیز "محمدرضا عباسیان" اعلام کرد به عنوان فیلم ساز در این دوره حضور داشته و هیچ گونه دعوتی نیز از او انجام نشده است.

در این هفته فیلم هایی به نمایش درآمدند که برخی از آنها خوشایند مخاطبان بود همچون "چ" و "شیار 143" و برخی دیگر با دست های اعتراض آمیز تماشاگران و ترک سالن روبرو می شد، همانند فیلم های "متروپل"، "پنجاه قدم آخر" ، "رنج و سرمستی" و شاید نمونه ای دیگر که شاید موضوعی مذهبی و عاشورایی را به تصویر می کشید اما آنطور که باید برای مخاطب دلنشین نبود.

هرساله دبیران جشنواره برای توضیحات روند برگزاری پاسخگوی رسانه ها بودند بطوری که با حضور در کاخ جشنواره خودی نشان می دادند اما امسال روال سابق را طی نمی کند و دبیر جشنواره به نوعی خود را از همه پنهان می کند، حتی زمانی که رئیس سازمان سینمایی برای بازدید به برج میلاد آمد به استقبال او هم نرفت.  

موضوع دیگری که در جشنواره فیلم فجر حائز اهمیت است نشست های پرسش و پاسخ آن است که برخلاف سال گذشته به انجمن منتقدان سپرده شده است اما این نشست ها در هر بار برگزاری حاشیه هایی هم داشت که از جمله آن می توان به خبرنگاران جعلی، برگزار نشدن نشست به دلیل حضور نداشتن کارگردان ( مسعود کیمیایی) و حتی توهین های یک کارگردان به رسانه ها ( کیومرث پور احمد) اشاره کرد.

گفتنی است این بود وقایعی که در یک هفته سینمایی و با آغاز سی و دومین جشنواره فیلم فجر برای سینمای ایران رخ داده است. 

انتهای پیام/ اس
برچسب ها: جشنواره ، فیلم فجر ، حواشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار