منوچهر محمدی گفت: فیلم "مهمان داریم" با مضمون پرداختی به خدا و معاد به نوعی به افرادی که این موضوع را قبول ندارند گوشزد می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ "محمد مهدی عسگرپور" کارگردان سینما و تلویزیون در نشست پرسش و پاسخ فیلم "مهمان داریم" گفت: خدا را شکر وضعیت نمایش این فیلم در سالن "برج میلاد" برخلاف سایر کانال‌های نمایشی خوب بوده است و صدا و تصویر به خوبی تنظیم شده است.
 
وی ادامه داد: این فیلمنامه نیز همچون طرح‌های دیگر پیشنهادی شد از طرف "منوچهر محمدی" و برای تولید نیز وارد عمل شدیم همچون سایر تولیدات سینمایی؛ 9 ماه قبل از جشنواره تولید را آغاز کردیم و یک ماه قبل از جشنواره نیز آن را به اتمام رساندیم و خوشبختانه به نمایش اول رسیدیم.
 
"منوچهر محمدی" تهیه کننده فیلم نیز درخصوص دلایل غیبت "پرویز پرستویی" و "سهیلا گلستانی" عنوان کرد: متأسفم که پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی در این نشست حضور ندارند آنها در فیلمبرداری فیلم جدید خود در شمال کشور هستند که به دلیل شرایط آب‌وهوایی امکان حضور در این جلسه را پیدا نکردند.
 
وی ادامه داد: دو فیلم آخر من "بوسیدن روی ماه" و "مهمان داریم" خانواده شهدا را به تصویر می‌کشد که واکنش‌های من در آن شکل گرفته است و به دلیل اینکه در این روزگار شاهد حوادثی بودم که انگار باور به خدا و معاد و قیامت از بین رفته است با تولید این فیلم خواهان این بودم که این موضوعات را به تصویر بکشم و به خانواده‌هایی که دردانه‌ترین فرزندان خود را در این راه از دست داده‌اند تقدیم کنم.
 
"بهروز شعیبی" بازیگر این فیلم نیز درخصوص تلخ بودن نقش خود عنوان کرد: هیچ موقع قبل از فیلمبرداری به تلخ یا شیرین بودن نقش فکر نمی‌کنم و معتقد نیستم که همه نقش‌هایی که بازی کرده‌ام تلخ بوده است و خوشحالم که به لطف منوچهر محمدی و عسگرپور در این نقش بازی کردم.
 
محمد مهدی عسگرپور کارگردان فیلم درخصوص لوکیشن فیلم اظهار داشت: پیدا کردن خانه قدیمی و متروکه بسیار سخت است و با توجه به اینکه ما به دنبال خانه‌ای قدیمی بودیم که تا الان در فیلم‌ها دیده نشده روند سختی را برای پیدا کردن این خانه گذراندیم که برای تبدیل آن به فضای جدید نیز طراحی سخت و دشواری را نیاز داشتیم به همین دلیل برای تغییر لوکیشن از یک دوره به دوره جدید نگاه سخت‌گیرانه‌ای را برای اجرای طراحی در این لوکیشن‌ها داشتیم.
 
منوچهر محمدی درخصوص تأثیرپذیری از فیلم "میشاییل هانکه" بیان کرد: من هیچ موقع وقت دیدن فیلم‌های خارجی را ندارم اما نقدها و نظرات آنها جرقه‌ای است برای ساخت یک فیلم.

وی افزود: برای "مهمان داریم" هیچ‌گونه الهامی از فیلم "عشق" ساخته‌ی "میشاییل هانکه" نداشتیم و تنها قصد به تصویرکشیدن مردی میان این عالم و عالمی دیگر بوده است.
 
در ادامه نشست "آهو خردمند" بازیگر این فیلم عنوان کرد: بازی درباره نقشی که به نوعی میان دو عالم قرار گرفته است بسیار سخت است اما من قصه را با نگاهی دیدم که بتوانم جور دیگری آن را بازی کنم و همراه با شخصیت‌ها زندگی کنم و فکر می‌کنم نیز در انجام این کار موفق بوده‌ام.
 
عسگرپور در پاسخ به ریتم کند فیلم تصریح کرد: این فیلم داستان زندگی مرد و زنی است که روال آرامی را می‌گذرانند و بهترین کار برای تصویر کشیدن این دو شخصیت ریتمی متعادل و یا شاید آهسته باشد و تدوین این کار نیز در رنگ و لعاب دادن این روند کمک بسیاری کرد.
 
منوچهر محمدی درخصوص اعمال نظرات خود بر اجرای روند تولید فیلم اظهار داشت: معمولا طرح‌های اولیه‌ای که در کاغذ شکل می‌گیرد توسط نویسنده و کارگردان به صورت فیلمنامه در می‌آید و زمانی که در چند جلسه نسبت به دغدغه‌های آنها آشنا می‌شوم برای تولید کار اطمینان حاصل می‌کنم و به همین جهت درخدمت کار باقی می‌مانم و سعی می‌کنم تنها نظرات خود را در مورد پروژه مطرح کنم و اختیار در مورد پذیرش یا نپذیرفتن نظرات را به عهده کارگردان می‌گذارم.

"عسگرپور" ادامه داد: در چند سال اخیر در سینمای دفاع مقدس برای پرورش ریشهَ‌ها به کلمات جدیدی روی آورده شده است و این قرار است کلیشه‌ها به فرار از واقعیت‌ها انجامیده است.

وی با اشاره به پایان‌بندی این فیلم گفت: هنگام نوشتن پایان‌بندی مهمان داریم" چند ایده به ذهنم رسید اما آن چیزی که ایده اصلی را به من داد فکر اصلی خود فیلم بود.

وی ادامه داد: یکی از ایده‌ها این بود که در حالی که سه نفر از یک خانواده دور هم نشسته‌اند فیلم با صدای زنگ در به پایان برسد اما مشکل ما این است که ما خیلی تلویزیونیزه شده‌ایم و حتی کمی به تفکر نمی‌پردازیم.

عسگرپور عنوان کرد: در مونتاژ اولیه، این فیلم 143 دقیقه بود که 30 دقیقه از آن را حذف کردیم.

وی با اشاره به فضای تلخ و شیرین این فیلم گفت: با توجه به اینکه ما با یک زندگی مواجه هستیم سعی کردیم فضای تلخ و شیرین را به تصویر بکشیم.

عسگرپور تصریح کرد: من ارائه توضیح زیاد درباره فیلم را توسط نویسنده و کارگردان نمی‌پسندم و دوست ندارم مدام بگویم که چه چیزی می‌خواستم در فیلم خودم بگویم.

این کارگردان عنوان کرد: یکی از جذابیت‌های این کار برایم این بود که به جنبه‌های ماورایی نپرداختیم و هر هنگام که یک طرح آرمان‌گرایی و واقع گرایی به دست من برسد به طور حتم آن را به تصویر خواهم کشید.

 منوچهر محمدی اظهار داشت: فیلم بعدی من ایده طنز دارد که اگر آستانه‌ی تحمل جامعه زیاد باشد آن را به تصویر خواهم کشید. موضوع این فیلم درباره مسائل روز است که محمد مهدی عسگرپور نیز از آن خوشش آمده است.

 "آهو خردمند" در ادامه بیان کرد: من قبلا نقش مادر شهید را بازی کرده بودم اما این نقش خیلی با آن‌ها فرق می‌کند به طوری که بازی کردن آن برای من کمی سخت بود و در این رابطه کارگردان به من کمک زیادی کرد.

در پایان "بهروز شعیبی" گفت: ما می‌خواستیم با ارائه این کار راه همذات پنداری مخاطبان با این شخصیت را باز مگذاریم و ارائه آن به این شکل بهتر بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار