کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل متحد به همراه مارتی آهتی ساری رییس جمهور پیشین فنلاند بامداد روز یکشنبه وارد تهران شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین، قرار بود چهار تن از اعضای بنیاد متنفذین متشکل از کوفی عنان رئیس بنیاد متنفذین و دبیرکل سابق سازمان ملل متحد و رئیس هیات، مارتی آهتی ساری رییس جمهور پیشین فنلاند، اسقف دزموند توتو اسقف اعظم آفریقای جنوبی و ارنستو زدیلو رئیس جمهور پیشین مکزیک بامداد یکشنبه وارد تهران شوند که در همین راستا کوفی عنان و آهتی ساری وارد تهران شدند.

شب گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی گروه موسوم به "منتفذین" با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد چهار تن از اعضای این گروه شامل کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل، دزموند توتو اسقف اعظم بازنشسته کیپ‌تاون، مارتی آتیساری رئیس جمهوری پیشین فنلاند، برنده جایزه صلح نوبل و ارنستو دزیلو رئیس جمهوری سابق مکزیک فردا یکشنبه و برای دیدار با مقامات ایران وارد تهران می‌شوند.

در این بیانیه آمده است که سفر سه روزه این هیأت به تهران با هدف ترغیب و ترفیع روحیه از نو شکل گرفته برای گفتگو مابین ایران و جامعه بین‌المللی و همچنین بررسی راه‌های گسترش همکاری‌ها در مورد مسائل و بحران‌های منطقه خاورمیانه است.

هدف از سفر سه روزه این هیات به کشورمان که با دیدار از مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) آغاز می شود، تاکید بر نقش منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مشکلات و گسترش روابط بر اساس اعتماد و احترام متقابل است.

عنان پس از ورود به تهران گفت جمهوری اسلامی ایران نقشی بسیار کلیدی در تضمین امنیت منطقه دارد.

وی اضافه کرد اگر قرار است در منطقه خاورمیانه صلح و ثبات برقرار شود حیاتی است که ایران نقش طبیعی خود را در منطقه ایفا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار