الازهر مصری‌ها را تشویق به شرکت در همه پرسی قانون اساسی مصر کرد و اعلام کرد که این مشارکت مخالف با شریعت نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازالجزیره ، الازهر تمام مصری‌ها را به مشارکت در همه‌پرسی که روز سه‌شنبه و چهارشنبه برای پیش نویس قانون اساسی این کشور انجام می‌گیرد دعوت نمود . الأزهر در بیانیه‌ای پس از نشست هیئت علمای ارشد صادر شد اعلام کرد : قاون اساسی که قرار است به رأی گذاشته شود ، مخالف با شریعت اسلامی نیست و تمام مصری‌ها را به شرکت در این همه‌پرسی دعوت نمود.

پیش از این برخی گفته بودند پیش نویس قانون اساسی مخالف با هویت عربی اسلامی ملت مصر می‌باشد.

طبق نقشه راهی که وزیر دفاع مصر ژنرال عبدالفتاح السیسی اعلام کرده است ، مصری‌ها 14 و 15 ژانویه در این همه پرسی قانون اساسی شرکت خواهند کرد .

سیسی در دیداری که با شخصیت‌های عمومی در قاهره داشت ، از ملت مصر خواست تا قبول مسؤولیت نمایند و با قوت در این همه‌پرسی برای درست کردن مسیر دموکراسی شرکت نمایند.

خبرگزاری رسمی الشرق الأوسط از قول رئیس کمیته 50 نفره اصلاح قانون اساسی مصر نقل کرده بود که وی گفته است : ملت مصر خواهان خروج از یک دام تاریخی هستند که مصر در آن افتاده است.

در راستای تشویق مصری‌هایی که در خارج از این کشور هستند برای شرکت در این همه‌پرسی ، شرکت پروازی مصر قیمت‌های ویژه‌ای را برای مصری‌هایی که در کشورهایی هستند که اجازه رأی گیری در آن‌ها نیست ، برای پرواز به قاهره طی امروز و فردا در نظر گرفته است.

از سوی دیگر مخالفان حکومت و فعالیتهایشان را در اعتراض به کودتای نظامی ادامه می‌دهند.دیروز مصر شاهد تظاهراتی در دعوت ائتلاف ملی پشتیبانی از مشروعیت و مخالفت با کودتا در رد همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی شاهد بود.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که عکس‌هایی از مرسی در دست داشتند ، خواهان تحریم همه‌پرسی و ساقط شدن حکومت نظامی و بازگشت قانون شدند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، شریعت ، الازهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار