مذاکره کننده ارشد جنبش فتح در مذاکرات آشتي ملي فلسطين، اعلام کرد هيچ اتفاق جديدي در اين پرونده حاصل نشده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ عزام احمد روز سه شنبه افزود:« آنچه اهميت دارد اين است که جنبش حماس التزام خود را به بيانيه دوحه و توافقنامه قاهره اعلام کند، اگر چنين اتفاقي بيفتد به سمت برگزاري انتخابات و تشکيل دولت آشتي ملي حرکت مي کنيم».

وي که در گفتگو با خبرگزاري آکي ايتاليا سخن مي گفت، افزود:« تدابيري را که روز گذشته اسماعيل هنيه اعلام کرد و بر اساس آن اعضاي فتح و نمايندگان فراکسيون فتح در شوراي قانونگذاري اجازه يافتند تا به نوار غزه سفر کنند مسئله تازه اي نيست، اين مسائل محور مذاکرات آشتي ملي در بيش از دو سال پيش بود و حتي در اين زمينه به راه حل هايي نيز رسيده بوديم اما حال با گذشت بيش از دو سال، هنيه اين مسائل را به گونه اي مطرح مي کند که گويي مرحمت بزرگي را در حق فتح انجام داده است، چنين رفتاري مورد پسند نيست».

وي افزود:« حتي اگر توافقي نيز در  اين زمينه نمي شد بر اساس قانون اساسي فلسطين و قوانين حقوق بشري، شهروندان يک کشور در تردد به هر مکاني از کشور آزادند».

اين عضو کادر رهبري جنبش فتح هم چنين با صدور بيانيه اي اعلام کرد:« حماس طوري رفتار مي کند که گويي عضوي از مردم فلسطين نيست، اين حزب براي خود حق  و حقوقي بر مي شمرد که بر اساس آن مي تواند حتي درباره تردد شهروندان فلسطيني نيز تصميم گيري کند، اگر کسي در پي وحدت داخلي است بايد بلافاصله در پي برداشتن گام هاي عملي در اين زمينه باشد نه اينکه همچون هنيه سال 2014 را سال آشتي ملي اعلام کند».

وي افزود:« شب گذشته هنيه با محمود عباس به صورت تلفني صحبت کرد و در اين گفتگوي تلفني رئيس تشکيلات خودگردان به طور شفاف به وي پاسخ داده است.»

عزام احمد افزود:« در اين گفتگو محمود عباس به هنيه گفت ما خواستار پيشنهادات جديد نيستيم، در اين زمينه عزام احمد و موسي ابومرزوق به عنوان نمايندگان فتح و حماس با هم در ارتباطند».

وي تصريح کرد:« من و ابومرزوق تماس هاي خود را پي مي گيريم و در انتظار واکنش حماس به توافقات گذشته يعني تشکيل دولت آشتي ملي و برگزاري انتخابات مي مانيم».

انتهای پیام / 
برچسب ها: عزام ، احمد ، فلسطین ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار