مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می‌باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ 
فساد گسترده آن هم در کشورهاي جهان سوم مانند ترکيه چيز جديدي نيست زيرا فساد در جهان امروز تقريبا همه گير شده است. ظاهر امر عطش و اشتهاي زياد براي کسب سريع پول و ثروت بدون هيچ تلاشي است ولي باطن و حقيقت آن اين است که از فساد با هدف نفوذ در بدنه و ساختار بسياري از کشورها و ضربه زدن به جايگاه حکومتها بهره‌وري مي‌شود مانند چيزي که در ترکيه رخ داده است.
تحليلگر ترک بحران سياسي اخير در ترکيه را کار صهيونيست ‌و عوامل خارجی توصيف کرد.
تماس تلفني رئيس جمهور آمريکا با رئيس جمهور ايران و توافق هسته‌اي ايران با پنج بعلاوه يک جزو اخبار برتر سي‌ان‌ان در سال 2013 قرار گرفت.
اسرائيل سه آتشبار ضد موشکي در جنوب فلسطين اشغالي مستقر کرد.
وزارت دارايي ژاپن در بيانيه اي که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد واردات نفت خام اين کشور از ايران که از گمرکات عبور کرده است در ماه نوامبر در مقايسه با ماه مشابه در سال گذشته 10.5درصد افزايش داشته است.
الکسی پوشکوف رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه معتقد است که در سال 2013 که در حال پایان است، دولت آمریکا بخاطر جنجال مربوط به فاش شدن جاسوسی و شنود مکالمات تلفنی در سطح جهانی اعتبار خود را بشدت از دست داد، در حالی‌که روسیه، برعکس به دلیل تلاش‌های صلح جویانه خویش بر اعتبار خود افزوده است.
سفارت آمريکا در آنکارا روز چهارشنبه هر گونه نقش اين کشور را در تحقيقات جاري در خصوص فساد مالي در ترکيه رد کرد و در خصوص به خطر افتادن روابط آنکارا-واشنگتن هشدار داد.
پيمانکار اطلاعاتي پيشين آمريکا و افشا کننده اسرار جاسوسي کاخ سفيد از ساير کشورها ، در پيام سال نو ميلادي گفت دولت‌هاي آمريکا و انگليس ، سامانه جهاني شنود و جاسوسي ابداع کرده‌اند.
درگيري‌هايي چهارشنبه شب بين پليس ترکيه و حدود 5000 تظاهرکننده خواستار کناره گيري رجب طيب اردوغان نخست وزير اين کشور از قدرت در استانبول روي داد.
رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه روز چهارشنبه پس از ترميم کابينه خود اعلام کرد ده نفر از مسولين در کابينه که شامل 26 عضو از حزب حاکم عدالت و توسعه است تغيير کرده‌اند.
سه تن از بازیگران اسرائیلی یک گروه هنری، به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.
نخست وزیر عراق از تشدید نظارت بر مرزهای مشترک کشورش با سوریه و اردن خبر داد و تاکید کرد که اجازه نخواهد داد تروریست هایی که از الانبار فرار می کنند به خارج از مرزها بروند.
نیروهای امنیتی عراقی توانستند یکی از سران بارز گروههای مسلح در غرب بعقوبه را پس از اطلاع از محل اختفای او توسط همسر اولش دستگیر کنند.
کارشناسان روسی معتقدند یاسر عرفات مسموم نشده بلکه به مرگ طبیعی مرده است .
حماس با افرایش قدرت موشکی، خود را براي جنگ بعدي با اسرائيل آماده مي‌کند.
شبکه دوی رژیم صهیونیستی در خبری از بازداشت خمسه ابو عمشه مبارز فلسطینی عضو گردان الاقصی خبر داد.
تصمیم یک دانشگاه‌ آمریکایی برای قطع رابطه با نهادهای دانشگاهی رژیم صهیونیستی، این رژیم را در خصوص انزوای هرچه بیشتر در دنیا نگران کرده است.
رئيس کنست رژيم صهيونيستي درخت کريسمس را يادآور خاطرات تلخ براي يهوديان دانست .

برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر ، جالب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار