رئيس آژانس بين المللي انرژي اتمي براي ديدار و مذاکره با مسئولان کشورمان بامداد امروز وارد تهران شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین، آمانو روز يکشنبه در فرودگاه وين و قبل از عزيمت به تهران گفت‌: من اميدوارم نشست آتي نتايج ملموسي در زمينه نحوه حل همه مسائل باقي‌مانده و کسب اطمينان از اينکه برنامه هسته اي ايران صرفا براي اهداف صلح آميز است ايجاد کند. 

رضا نجفي، سفير و نماينده دائم ايران در آژانس، اين ديدار را در پاسخ به دعوت دکتر صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي، در کنفرانس عمومي آژانس ذکر کرد و گفت: علاوه بر ديدار و ملاقات با مقامات، آمانو پيرو  دو جلسه پنجم مهر و 6 و 7 آبان و طرح پيشنهادات عملي جمهوري اسلامي ايران، براي پي گيري مباحث موجود بين ايران و آژانس به کشورمان سفر کرده است.

وي افزود: احتمالا در زمان حضور ايشان توافقي براي تقويت همکاري ها حاصل خواهد شد که اين توافق مي تواند سرفصل و سرآغازي براي همکاري هاي جديد بين ايران و آژانس باشد.

نجفي تصريح کرد: اين موضوع هم تابعي از سياست هاي دولت جديد مبني بر تعاون سازنده با ديگر کشورها و سازمان هاي بين المللي است.

وي گفت: اميدواريم که اين سفر دست آوردهاي خوبي براي دو طرف داشته باشد و راه را براي حل يک به يک مسائل باقي مانده باز کند تا موضوع ايران از دستور کار آژانس خارج شود.

براساس اين گزارش، تعدادي از کارشناسان آژانس براي بحث و بررسي مسائل فني با طرف ايراني، آمانو را همراهي مي کنند.

اين دومين سفر آمانو به تهران پس از ديدار مه سال گذشته وي از ايران خواهد بود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: آمانو ، تهران ، آژانس ، سفر ، ایران ، نجفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار